وحدت حوزه و دانشگاه فرهنگ واحدی را به جامعه ارائه می‌دهد
کد خبر: 4021703
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

وحدت حوزه و دانشگاه فرهنگ واحدی را به جامعه ارائه می‌دهد

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، گفت: حوزه و دانشگاه باید از اختلاف غیراصولی و شکننده که باعث نفوذ بیگانگان در صفوف داخلی آن‌ها می‌شود پرهیز کنند و اختلافات در اندیشه را با تبادل فکری و مباحث منطقی و با صلح و صفا حل کرده و فرهنگ واحدی را به جامعه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام حبیب فتاحی مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماسحجت‌الاسلام حبیب فتاحی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، در گفت‌و‌گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: نقشه استکبار و مزدوران داخلی همیشه این بوده است که دو قشر تحصیل‌کرده حوزوی و دانشگاهی‌ را از هم جدا کرده و این دو نهاد تأثیرگذار جامعه را مقابل هم قرار دهند.

وی افزود: در حالی‌که طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرموده است: «وحدت و اتحاد موجب رحمت الهی و تفرقه و جدایی موجب پیش آمدن مشکلات و عذاب می‌شود»، جای تردیدی برای‌مان باقی نمی‌ماند که برای از بین بردن سیاست‌های تفرقه‌انگیز دشمنان اسلام و جامعه تشیع، بر دو مغز متفکر جامعه یعنی حوزه و دانشگاه واجب است که برای حفظ عزت و آزادی جامعه و بالندگی مذهب تشیع باهم وحدت و اتحاد و هم‌گرایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام فتاحی بیان کرد: چرا که در بین گروه‌های تاثیرگذار در جامعه دو قشر متفکر جامعه( حوزه و دانشگاه) از اهمیت بالا و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اتحاد این دو موجب رشد و پیشرفت جامعه خواهد شد چنانکه اختلاف و نزاع بین این دو نهاد تأثیرگذار نیز موجب سقوط و انحطاط جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: البته مقصود از وحدت این دو قشر حساس جامعه آن نیست که در جامعه اختلاف سلیقه و انتقاد وجود نداشته باشد، چنان که معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزویان همه دانشگاهی شوند و یا دانشگاهیان در سلک روحانیت و طلاب علوم دینی در آیند.

مدیر مدرسه امام علی(ع) سلماس تصریح کرد: مقصود، وحدت متفکران جامعه بوده که تمام افراد این دو قشر، با بهره‌گیری از عوامل وحدت و مشترکاتی که دارند و با اتخاذ سیاست‌ها و موضع‌های اصولی و منطقی در برابر دشمنان مشترک و قسم‌خورده خویش متحد شوند.

وی گفت: این دو نهاد سازنده باید از اختلاف غیراصولی و شکننده که باعث نفوذ بیگانگان در صفوف داخلی آن‌ها خواهد شد پرهیز کنند و اختلافات در اندیشه را با تبادل فکری و مباحث منطقی و با صلح و صفا حل کرده در کنار هم زندگی کنند و فرهنگ واحدی را به جامعه ارائه دهند درست مانند انگشتان یک دست که از نظر ظاهری و کاربردی با هم اختلاف دارند ولی برای برداشتن باری و مقابله با دشمنی همه با هم همکاری و هم‌سویی دارند.

حجت‌الاسلام فتاحی عنوان کرد: همانطور که امام خمینی(ره) درباره ضرورت و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه فرمود: «نقشه جهان‌خواران و عمال آنان جدا کردن این دو طبقه مؤثر، متفکر در زمان رژیم طاغوتی بود و مع‌الأسف موفق شدند کشور را به تباهی کشاند و آن نقشه بار دیگر در دست اجرا است، که با غفلت جزئی روبه تباهی خواهیم رفت».

وی ادامه داد: بنابراین دل‌سوزان حوزه و دانشگاه باید با درک این ضرورت و همچنین درک وضعیت کنونی جهان و موقعیت حساس کشورمان، با وحدت خویش جوانان را از این بحران فکری و ناآرامی روانی که دامن‌گیر جامعه اسلامی شده نجات بخشند.

انتهای پیام
captcha