اعلام فراخوان سومين جشنواره ملی دانشجويی «مهدويت» در کردستان
کد خبر: 4022410
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

اعلام فراخوان سومين جشنواره ملی دانشجويی «مهدويت» در کردستان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان از اعلام فراخوان سومين جشنواره ملی دانشجويی «مهدويت» در سطح دانشگاه‌های استان کردستان خبر داد.

مجید آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سومين جشنواره ملی دانشجويی «مهدويت» با رويكرد گفتمان‌سازی مهدوی با تكيه بر موعودياوری در بخش‌های هنری، ادبی، ايده پردازی و كتابخوانی برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان سومين جشنواره ملی دانشجويی «مهدويت» در سطح دانشگاه‌های استان کردستان خبر داد و افزود: امیدواریم دانشجویان کردستان با ارسال ایده‌های خاص خود در این جشنواره ملی برگزیده شوند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره ملی دانشجویی بیان کرد: ایده‌پردازی و نوآوری در ترویج و تبلیغ مهدویت و معارف مهدوی، دعوت از اندیشه‌های نو و بکر جامعه در حوزه ایده‌پردازی و نوآوری در باب مهدویت از جمله اهداف این جشنواره ملی است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در چهار بخش ادبی، هنری، ایده‌پردازی و کتابخوانی برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش هنری سومین جشنواره ملی مهدویت شامل عکس و پادکست است که در بخش عکس علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعاتی مانند اجتماعات مهدوی، اجتماعات مسجد مقدس جمکران، برگزاری جشن‌های خانگی با محوریت امامت امام زمان(عج)، مناسک مهدوی، فضاسازی مهدوی ارسال کنند؛ در بخش پادکست نیز هنرمندان می‌توانند آثار خود را با موضوعاتی چون با موضوع عاشقانه با امام زمان (عج)، آوای انتظار و خلاصه‌سازی کتاب‌ها یا مباحث مهدوی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: در بخش ادبی جشنواره، علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در بخش شعر (قالب آزاد) و قطعات ادبی (دلنوشته) با موضوع عدالت خواهی، امیدآفرینی، آینده روشن و اشعار انتقادی نسبت به خلأهای حضور امام زمان(عج) در جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که باید کلیه آثار الزاماً به صورت تایپ شده باشد و تعداد اشعار ارسال شده، حداکثر 5 اثر برای هر شرکت‌کننده است.

دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت اظهار کرد: علاقه‌مندان در بخش ایده‌پردازی می‌توانند ایده‌های نوآورانه، تولیدات و محصولات نوآورانه در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار، توسعه گفتمان موعودیاوری در همه رده‌های سنی و کلیه اقشار جامعه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند؛ تعداد ایده‌های ارسال شده حداکثر پنج ایده و محصول برای هر شرکت کننده است.

وی در پایان یادآور شد: کتابخوانی، بخش چهارم جشنواره ملی مهدویت است که علاقه‌مندان می‌توانند در این بخش با مطالعه کتاب «شهدا بهترین الگوی منتظران» در مسابقه شرکت کنند؛ هر شرکت‌کننده می‌تواند علاوه بر شرکت در بخش‌های دیگر جشنواره در بخش کتابخوانی شرکت کند.

انتهای پیام
captcha