۷ هزار تبلت بین دانش‌آموزان کردستانی توزیع شد
کد خبر: 4022709
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

۷ هزار تبلت بین دانش‌آموزان کردستانی توزیع شد

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از توزیع بیش از 7 هزار دستگاه موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان از زمان شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان دیروز، 30 آذرماه در نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان با بیان اینکه شورای آموزش‌و‌پرورش بازوی اصلی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های حوزه تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: با حمایت و پشتیبانی استاندار کردستان، همراهی و همکاری اعضای شورا، گام‌های مؤثری در سطح استان برداشته شود.

وی با بیان اینکه از ۲۶ سال قبل با تصویب قانون شورای آموزش‌و‌پرورش مجلس شورای اسلامی، در طول سال‌های گذشته جلسات شورا در سطح استان و شهرستان تشکیل شده است، افزود: در مجموع شورای آموزش‌و‌پرورش همواره گره‌گشا بوده و از ظرفیت شورا در راستای حل مشکلات بهره‌گیری شده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان گزارشی از عملکرد، تصمیمات و مصوبات مهم شورای آموزش‌و‌پرورش استان در طول یک سال گذشته نیز ارائه کرد و کارسازی برای تامین زمین جهت احداث مسکن فرهنگیان، اختصاص مبلغ یک میلیارد تومان به منظور تأمین اقلام بهداشتی مدارس در زمان کرونا، اختصاص مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام کمک آموزشی مناطق محروم، تکمیل فضاهای آموزشی و مشارکت در راستای تأمین تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند را از مهم‌ترین مصوبات شورا ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از شاخص‌های عملکردی در حوزه‌های مختلف و چالش‌های پیش رو ارائه کرد و گفت: در بخش نیروی انسانی، وضعیت استان به نسبت کشوری خوب است و استان در بخش نیروی انسانی در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

قربانی افزود: در موضوع برخورداری استان از فضاهای آموزشی، کردستان هم‌طراز میانگین کشوری قرار است، در سرانه فضاهای ورزشی پایین‌تر از میانگین کشوری است، در پوشش تحصیلی دوره پیش دبستان و دبستان، کردستان بالاتر از میانگین کشوری و در رتبه‌های اول قرار دارد، در پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه در حد میانگین کشوری و در متوسطه دوم پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه کردستان در رتبه علمی در جایگاه ۱۰ تا ۱۴ کشوری قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به قانون بومی‌گزینی و کمبود دانشگاه‌های دولتی در استان، کردستان در پذیرش کنکور در رتبه ۲۲ تا ۲۷ قرار دارد که نیاز به ایجاد رشته‌های خوب در دانشگاه‌های دولتی استان هستیم.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان با بیان اینکه تعدادی از مدارس پر خطر در استان وجود دارد که نیازمند تخریب و بازسازی است، گفت: در همین راستا توافق‌نامه استان با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منعقد شده و ضرورت دارد، این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: علیرغم محدودیت و کمبود زیر ساخت‌ها در سطح استان، به همت و تلاش فرهنگیان و دست اندرکاران، آموزش‌و‌پرورش کردستان در اکثر شاخص‌ها جزو 10 استان برتر کشوری است و دبیرخانه دائمی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی در سطح کشور به کردستان واگذار و تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری مسابقات از این طریق برنامه ریزی می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه در بودجه سال 1۴۰۰ مبلغی به منظور تأمین تبلت دانش‌آموزان نیازمند استان پیش‌بینی و مقرر است از طریق اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خریداری و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شود، گفت: اختصاص مرحله دوم اعتبارات این بخش به کمک خیرین و دستگاه‌ها بستگی دارد.

وی از حضور بیش از ۹۷ درصدی دانش‌آموزان در مدارس و استقبال از آموزش حضوری خبرداد و گفت: بیش از ۷۵ درصد دانش‌آموزان استان در آموزش‌های مجازی فعالیت دارند وآموزش به صورت ترکیبی، حضوری و مجازی در سطح استان در حال انجام است.

قربانی افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از هفت هزار دستگاه موبایل و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند استان تهیه و تحویل شده است که تعداد 6 هزار دستگاه آن با همت خیرین، معلمان و فرهنگیان و یک هزار دستگاه آن توسط مؤسسات و دستگاه‌ها تأمین و اهدا شد.

وی در پایان با بیان اینکه در اجرای بند هـ قانون بودجه ابتدا با تجاری‌سازی 75 واحد آموزشی موافق و یک سوم آن اجرایی شد که این اقدام به درآمد پایدار مدارس کمک می‌کند.

انتهای پیام
captcha