ششمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4023879
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

ششمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی در تبریز برگزار می‌شود

مدیر دارالقرآن السابقون تبریز گفت: ششمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی، یادبود شهید حاج حسن دانش شهید منا و قاری بین‌المللی در تبریز برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی، مرحله استانی، تبریزپویا منفرد خطیبی، مدیر دارلقرآن السابقون تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی با شرکت ۶۰ نفر از فعالان قرآنی به‌صورت مجازی برگزار شده است، گفت: امروز، ششم دی‌ماه نیز مرحله استانی این جشنواره به‌صورت حضوری در دارالقرآن السابقون تبریز برگزار شده و یک نفر به‌عنوان منتخب استانی به رقابت‌های فینال در تهران اعزام می‌شود.

وی افزود: در مرحله مقدماتی ۶۰ نفر از فعالان قرآنی زیر ۱۶سال از شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، اسکو، مرند شرکت کرده بودند و در مرحله استانی نیز ۱۱ نفر رقابت می‌کنند تا از بین آنها یک نفر به‌عنوان منتخب به رقابت‌های فینال راه پیدا کند.

منفرد خطیبی با اشاره به نحوه انتخاب فرد فینالیست گفت: بخشی از تلاوت‌ها توسط رأی مردمی و بخش دیگری از تلاوت‌ها توسط داوران که نفرات ممتاز قرآنی هستند داوری و ارزیابی می‌شوند و مسابقات کشوری تلاوت‌های مجلسی بهمن ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

مدیر دارالقرآن السابقون تبریز، خاطرنشان کرد: نوع تلاوت در این جشنواره آزاد است و شرکت‌کنندگان می‌توانند دو نوع تلاوت تطبیقی یا تقلیدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha