نشست نقد و بررسی آثار نمایشگاه «وقت مشوش» برگزار می‌شود
کد خبر: 4023986
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
در سنندج؛

نشست نقد و بررسی آثار نمایشگاه «وقت مشوش» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی آثار نمایشگاه «وقت مشوش» استاد فردین صادق ایوبی به همراه بداهه نوازی موسیقی به همت حوزه هنری استان کردستان و مشارکت دبیرخانه شهرخلاق موسیقی سنندج چهارشنبه، هشتم دی ماه در سنندج برگزار می‌شود.

نشست نقد و بررسی آثار نمایشگاه «وقت مشوش»

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به لزوم بررسی ویژگی‌های آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه استاد فردین صادق ایوبی با عنوان «وقت مشوش» اظهار کرد: در این نمایشگاه تعداد 30 تابلو نقاشی و طراحی جدیدترین آثاراین استاد توانمند در اندازه‌های مختلف به نمایش درآمد که به دلیل استقبال بسیار خوب هنرمندان و هنردوستان به مدت یک هفته تا 9 دی ماه تمدید شد.

وی افزود: این آثار حاصل دو سال اخیر فعالیت این هنرمند برجسته کردستانی در ایام کرونا است که درآن 8 اثر در ابعاد بزرگ رنگ و روغن و 22 اثر طراحی با تکنیک‌های مختلف و سبک نمادگرایی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: با همکاری دبیرخانه شهر خلاق موسیقی با حضور تعدادی از نوازندگان چیره‌دست استان همزمان با جلسه نقد و بررسی آثار به انتخاب نوازندگان متناسب با هر تابلو قطعه‌ای موسیقی به صورت بداهه‌نوازی اجرا می‌شود که این امر در کنار توجه به توانمندی هنرمندان موسیقی استان می‌تواند پیوندی بین هنر موسیقی و هنرهای تجسمی را تقویت کند.

وی گفت: در نشست نقد و بررسی آثار که چهارشنبه 8 دی ماه در محل سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود، در قالب یک پنل تخصصی با حضور دکتر امید ورزنده، دکتر فرزاد حاجی میرزایی و استاد فردین صادق ایوبی ویژگی‌های این نمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

مرادی با دعوت از هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی و دیگر علاقه‌مندان جهت حضور در این نشست افزود: ورود برای علاقه‌مندان آزاد بوده و تمامی موارد مربوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران کرونا مد نظر قرار گرفته است.

گفتنی است؛ استاد دکتر فردین صادق ایوبی نقاش، شاعر، نویسنده و هنرمند معروف ایرانی که در سال 1331 خورشیدی، در شهر سنندج متولد شد. پس از پایان دوران متوسطه، وارد دانش‌سرای هنر شد و پس از فارغ‌التحصیلی، به‌طور حرفه‌ای به نقاشی روی آورد و در سایه‌ی جدیت، پشتکار و تمرین مداوم، به جمع بزرگان نقاشی ایران پیوست. برخی فعالیت‌ها و افتخارات فردین صادق‌ایوبی عبارتند از: برگزاری بیش از 40 نمایشگاه انفرادی و جمعی در عرصه‌های داخلی و خارجی، نقاش برگزیده‌ فستیوال بین‌المللی نقاشان جهان (1997 میلادی، دهلی نو، هندوستان)، نقاش برگزیده‌ سومین نمایشگاه دوسالانه‌ی نقاشان ایران. صادق‌ایوبی همچنین نویسنده‌ بیش از 50 مقاله‌ی فرهنگی است که در نشریات کشوری، محلی و کردستان عراق به‌چاپ رسیده‌اند. این استاد برجسته کردستانی در سال 1400 موفق به اخذ مدرک درجه 1 هنری(دکترا) شدند.

انتهای پیام
captcha