اقامه نماز مهم‌ترین وظیفه نظام اسلامی است
کد خبر: 4024120
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
سرپرست فرمانداری تویسرکان:

اقامه نماز مهم‌ترین وظیفه نظام اسلامی است

سرپرست فرمانداری تویسرکان در جلسه شورای فصلی ستاد اقامه نماز این شهرستان با بیان اینکه در نظام اسلامی مهم‌ترین وظیفه اقامه نماز است، اظهار کرد: دستورالعملی که برای تشکیل نماز جماعت در ادارات است باید بررسی شود.

جلسه شورای فصلی ستاد اقامه نماز تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری، سرپرست فرمانداری تویسرکان، ششم دی‌ماه در جلسه شورای فصلی ستاد اقامه نماز این شهرستان با بیان اینکه در نظام اسلامی مهم‌ترین وظیفه اقامه نماز است، اظهار کرد: دستورالعملی که برای تشکیل نماز جماعت در ادارات است باید بررسی و حدنصاب حاضران در نماز به حداقل 10نفر برای اداراتی که تعدادشان کمتر است، کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه به‌عنوان نمایندگان حاکمیت در شهرستان در خصوص تکمیل سامانه سجاد مبادرت ورزید و اطلاعات لازم را بارگذاری کنید، گفت: وقتی این آمار نمازگزاران بیان می‌شود و گروه‌های پژوهشی بررسی می‌کنند و از بخش دولتی که بیرون برود، گروهی که نسبت به نماز اهتمام لازم را ندارند، تشویق می‌شوند.

افشاری در خصوص حق‌القدمی که به امام جماعت پرداخت می‌شود، گفت: این‌ها ردیف قانونی دارد که اگر استان آن را تأمین نمی‌کند باید با ذی‌حساب استانی و خزانه هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه نماز جماعت باید در ادارات برگزار شود تا برکت آن از محل کار ما قطع نشود، گفت: بر ترویج فرهنگ نمازخوانی در محیط کار با نصب بروشور، بنر و... کار شود و در معرض دید ارباب‌رجوع هم باشد.

افشاری افزود: گروهی را بر‌اساس سنت گذشته با هماهنگی دبیرستان اقامه نماز جهت سرکشی به ادارات، تشویق و ترغیب دوستان تعیین می‌کنیم تا چک‌لیست‌هایی تکمیل کنند، تا قبل از بررسی استانی و کشوری، در شهرستان یک ارزیابی اولیه داشته باشیم.

وی گفت: انتظار می‌رود در مناسبت مهم پیش رو ۹ دی‌ماه یادواره شهید خیامیان و دیگر شهدای گمنام و مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی، با حضور پرشور برگزار شود، اداراتی که ارباب‌رجوع زیاد دارند تعدادی از افراد برای پاسخگویی به ارباب‌رجوع در اداره بمانند.

سرپرست فرمانداری تویسرکان در پایان گفت: در نظر گرفتن 20 دقیقه زمان برای اقامه نماز به کار ارباب‌رجوع آسیبی نمی‌رساند.

انتهای پیام
captcha