آموزش مبنایی در اولویت فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد
کد خبر: 4024206
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

آموزش مبنایی در اولویت فعالیت‌های قرآنی قرار گیرد

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج با بیان اینکه نباید یک نگاه تکلیف محور و درس محور به آشنایی دانش‌آموزان با قرآن کریم داشته باشم، گفت: آشنایی مفهومی و مبنایی در دستور کار آموزش‌های قرآنی باشد.

ماموستا لقمان نظیری عضو شورای افتای اهل سنت سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا لقمان نظیری، عضو شورای افتای اهل سنت سنندج امروز، هفتم دی‌ماه در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی و فرهنگی شهرستان سنندج اظهار کرد: مبانی و اصول قرآنی بهترین الگو برای داشتن یک زندگی جامع و سالم برای هر انسانی است.

وی با اشاره به اینکه باید قرآن از مهجوریت کنونی خارج شود، افزود: تمسک به قرآن، دستورات و کلام آن زمینه ایجاد یک جامعه دین محور به معنای واقعی را محقق می‌کند.

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج بیان کرد: قرآن به عنوان راهنما و چراغ مسیر همه انسان‌ها شناخته می‌شود، ولی با این وجود در این سال‌ها به نوعی شاهد دور شدن از این کتاب آسمانی سعادت‌بخش هستیم.

وی ادامه داد: نباید قرائت، رجوع به قرآن و… را تنها مختص به ایام خاصی از سال کنیم، باید قرآن به مانند یک منشور کامل زندگی پیش روی مسیر زندگی دیده شود.

ماموستا شیرزادی گفت: نگاه اصولی و دقیق به مبانی قرآنی این مهم را به ذهن ما متبادر می‌کند که قرآن، کتابی کاربردی برای ایجاد یک زندگی کامل و درست در مسیر انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه باید زمینه نهادینه‌سازی انس با قرآن کریم در جامعه اسلامی باید مهیا شود، افزود: دستگاه‌ها و ارگان‌های دینی و فرهنگی باید با یک برنامه هماهنگ و منسجم زمینه ترویج قرآن در سطوح مختلف جامعه را مهیا کنند.

عضو شورای افتای اهل سنت سنندج یادآور شد: نباید یک نگاه تکلیف محور و درس محور به آشنایی دانش‌آموزان با قرآن کریم داشته باشم بلکه یک آشنایی مفهومی و مبنایی در دستور کار آموزش‌های قرآنی باشد.

انتهای پیام
captcha