سست کردن عقاید ایرانیان، جولانگاه دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی است
کد خبر: 4024766
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

سست کردن عقاید ایرانیان، جولانگاه دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: امروزه دیگر دشمن برای ضربه زدن به اسلام نیاز به ابزار آلات و ادوات جنگی ندارد، سست کردن عقاید و باورهای دینی ایرانیان، جولانگاه دشمن برای ایجاد فتنه است.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله اسدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله اسدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه 88 که امروز با حضور مسئولین و آحاد مردم تشیع و تسنن در مسجد امام جعفرصادق(ع) شهر تایباد برگزار شد، اظهار کرد: روزهای ملی ثبت تاریخ انقلاب است و باید آنها را یادآوری کنیم و بر همه علما و ائمه جمعه و جماعات تبیین این ایام یک واجب سیاسی است که باید آنها را بازنگری کنند. اگر انسان نعمت‌‌های الهی و گذشته خود را بررسی نکند وسوسه شیطان باعث می‌شود که گذشته را فراموش کند و نسبت به آن غفلت کند.

اسدی با اشاره به جنگ نرم و فتنه جدید دشمن برای نابودی اسلام، بیان کرد: جولانگاه جنگ نرم دیگر مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه ذهن، فکر و باورهای آحاد جامعه است. امروز این گوشی‎‌های اندروید که در دست هریک از  کودکان ماست، کار را بسیار حساس کرده و فرصت را برای دشمن فراهم‌تر کرده است.

وی تاکید کرد: ایران در اوایل انقلاب امکانات چندانی نداشت و با وجود اینکه هنوز شاکله انقلاب شکل نگرفته بود، باز هم در جنگ تحمیلی پیروز شد، اما امروز بعد از ۴۰ سال این قدرت فوق نظامی به نحوی است که دشمن کاملا می‌داند که قدرت مقابله با ملت ایران را ندارد و شگرد خود را در براندازی نظام عوض کرده و به سمت جنگ نرم رفته است.

اسدی ادامه داد: جولانگاه جنگ نرم دیگر مرزهای جغرافیایی نیست، بلکه ذهن، فکر و باورهای آحاد جامعه و ایجاد شک و تردید در بین جوانان است و این جولانگاه بسیار سخت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تکرار واژه فتنه در قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: واژه فتنه بیش از ۶۰ بار در قرآن کریم تکرار شده که دلیل بر اهمیت شناخت مفهوم فتنه و مشخصات فتنه‌زدگان است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم فتنه را به‌عنوان عامل غفلت معرفی کرده است، انسان در سایه مفهوم علت است که برایش حادثه بوجود می‌آید و نمی‌تواند آن را جبران کند. از دیگر کاربردهای فتنه در قرآن، نادیده گرفتن فرامین الهی، دلیل‌سازی و جهت‌تراشی برای انجام کارهای غیرشرعی است.

اسدی با بیان اینکه قرآن کریم فتنه‌گران را به چند گروه تقسیم کرده، بیان داد: فتنه‌گران شامل ستمگران، منحرفان، هنجارشکنان، منافقان، جاسوسان، متخلفان، شیاطین هستند و کارشان شک ایجاد کردن در دل مؤمنان، ایجاد فضای غبارآلود و ایجاد گمراهی در افکار مسلمانان است.

وی گفت: اگر هرساله مراسم تجلیل برای حماسه نهم دی‌ماه برگزار می‌شود، به‌منظور بازخوانی خسارت‌های معنوی و حیثیتی است که فتنه‌گران در 9 دی ماه سال 1388علیه نظام ایجاد کردند، این گروه می‌خواستند از ولایت و نظام عبور کنند و ریشه حکومت را تغییر بدهند و کشور را دوباره زیر سلطه آمریکا ببرند که با رهبری مدبرانه و حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فتنه خنثی و حماسه بصیرت نهم دی‎ماه خلق شد.

اسدی در پایان با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری اعلام کرد: فتنه ۸۸ خطرناک‌ترین توطئه طراحی شده علیه انقلاب بود، ۸ سال دفاع مقدس آنقدر سنگین نبود که فتنه ۸۸ سنگین بود. دین، انقلاب و ارزش‌های اسلام وابسته به شخص نیست و هرکس از چارچوب‌های دین عبور کند منافق است و لغزش دارد.

انتهای پیام
captcha