رویکرد رئیس جمهور در توزیع خدمات و تحقق عدالت در کشور نگاهی تقریبی است
کد خبر: 4024843
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰
معاون پارلمانی رییس جمهور؛

رویکرد رئیس جمهور در توزیع خدمات و تحقق عدالت در کشور نگاهی تقریبی است

معاون پارلمانی رئيس جمهور با اشاره به نگاه راهبردی رئیس جمهور و اهتمام ایشان به مناطق سنی نشین کشور، گفت: رویکرد رئیس جمهور در توزیع خدمات و تحقق عدالت در کشور نگاهی تقریبی است.

به گزارش ایکنا از گلستان، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در عصر پنجشنبه ۹ دی ماه در نشست بصیرتی به مناسبت حماسه ۹ دی و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در جمع علمای شاخص اهل سنت که در سالن وفاق مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شد، گفت: وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران یک امر راهبردی و محوری است، لذا رویکرد رئیس جمهور در توزیع خدمات و تحقق عدالت در کشور نگاهی تقریبی است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تقویت همدلی بین شیعه و سنی براساس نص صریح قرآن و آموزه‌های مکتب اسلام یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: اختلاف افکنی و تفرقه در بین مسلمین از توطئه‌های دشمنان اسلام است که در طول ۴۲ سال از انقلاب به اشکال مختلف خود را نشان داده است.
وی با بیان اینکه هرچه اتحاد و انسجام و وحدت بین شیعه و سنی بیشتر باشد منجر به اقتدار و عزت جامعه اسلامی خواهد بود، افزود: دشمنان اسلام از به وجود آمدن تمدن نوین اسلامی و وحدت بین شیعه و سنی در هراسند و آن را خطری بزرگ برای ادامه استعمارگری خود تلقی می کنند.
حسینی به نگاه راهبردی رئیس جمهور و اهتمام ایشان به مناطق سنی نشین کشور اشاره کرد و گفت: انتخاب استان سیستان و بلوچستان به عنوان اولین سفر استانی آیت الله رئیسی بیانگر توجه ویژه ایشان به دغدغه‌ها و مشکلات مناطق سنی نشین کشور دارند و با حضور در دور افتاده‌ترین مناطق به صورت چهره به چهره با آحاد مردم سنی منطقه دیدار و پای درد و دل‌های آنها نشست.
معاون پارلمانی رئیس جمهور به اتفاقات سالهای اخیر در سوریه و عراق و دیگر ممالک اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان در جنگ تقابلی شکست خوردند و به دنبال انشقاق بین مذاهب هستند، لذا باید در مقابل فتنه اندوزی و نفاق بین مسلمین هوشیار باشیم.
حسینی گفت: خبرگزاری‌های جهان در تلاش هستند تا از کوچکترین اختلافات شیعه و سنی سوءاستفاده کرده و آن را پررنگ جلوه بدهند، لذا باید سعی شود که اگر اختلافی ایجاد شد برادرانه در فضای داخلی و مسالمت آمیز حل شود و در این راستا باید مراقب دسیسه و توطئه دشمنان باشیم.
معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: دشمنان اسلام به توانمندی‌ها و صلابت ایران اسلامی معترفند، لذا در تلاشند تا مردم و مسئولان را از مسائل اصلی دور کنند و با پررنگ کردن حواشی موجب اتلاف سرمایه‌های انسانی و مالی کشور شوند.
وی گفت: هر چند در کشور مشکلات و گلایه‌های وجود دارد اما همه مسئولان در قوای سه‌گانه به صورت مستمر مشغول پیگیری این مباحث هستند و تلاش دارند تا این دغدغه‌ها برطرف شود.
در پایان این مراسم تعدادی از روحانیون و ریش‌سفیدان اهل سنت ترکمن بر ضرورت وحدت و اتحاد بیشتر در استان گلستان تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha