«روزگار سرد» در جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 4025630
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸

«روزگار سرد» در جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» به روی صحنه می‌رود

با اعلام دبیرخانه سومین جشنواره ملی «سردار آسمانی» نمایش خیابانی «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی با حمایت حوزه هنری استان کردستان به بخش نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان  در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که امروز، ۱۳ دی‌ ماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری سیدوحید فخر موسوی، دی‌ماه ‌جاری در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: براساس رأی هیئت انتخاب بخش خیابانی این دوره از جشنواره متشکل از سعید نجفیان، پیام عزیزی، مهدی بذرافشان، داریوش نصیری و پژمان شاهوردی 15 اثر از استان‌های کرمان، مرکزی، بوشهر، آذربایجان شرقی، تهران، مازندران، ایلام، سیستان وبلوچستان و کردستان به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: اثر «روزگار سرد» به نویسندگی امیر زارع‌زاده و کارگردانی سمیرا سلیمانی، از سقز با حمایت حوزه هنری استان کردستان از آثار راه یافته به این بخش است.

وی ادامه داد: این نمایش روایتی است از نقش حاج قاسم در جلوگیری از سقوط اربیل در جنگ با داعش که نویسنده تلاش کرده است در قالب یک نمایشنامه قابل استفاده در یک نمایش خیابانی آن را به تصویر در آورد.

مرادی اظهار کرد: در این نمایش کاوه محمدزاده، پدرام سلیمانی، کاریس زارع‌زاده، زینب رضوانی، روژین اشک تلخ، کیمیا قریشی، روژینا صدری، یعقوب کمری و محمد زارع‌زاده به کارگردانی سمیرا سلیمانی، در ایام جشنواره این نمایش 15 دقیقه‌ای را در کرمان به اجرا می‌گذارند.

یادآور می‌شود که سمیرا سلیمانی، دانش آموخته کارشناسی اقتصاد عضو گروه تئاتر پیوند شهرستان سقز است که از سال 1394 به همراه همسر خود امیر زارع‌زاده، به صورت حرفه‌ای فعالیت هنری خود را بخش تئاتر آغاز کرد. وی تاکنون نویسندگی 6 متن نمایشی را برعهده داشته است و در کنار طراحی صحنه و لباس 10 اثر نمایشی در مقام کارگردانی 5 نمایش را در بخش صحنه‌ای و خیابانی به روی صحنه برده است.

انتهای پیام
captcha