چگونه می‌توان به رهیافت مناسبی از تلفیق دین و هنر رسید؟
کد خبر: 4026362
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی پاسخ داد:

چگونه می‌توان به رهیافت مناسبی از تلفیق دین و هنر رسید؟

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: آنچه که در حوزه ترویج نمایشنامه‌های دینی و آیینی مهم است، تعامل بین هنرمندان و سازمان‌هاست تا بتوان به رهیافت مناسبی از خلاقیت در این عرصه رسید.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیمجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و کانون فرهنگی هنری خدام الحسین(ع) سرایان، نمایش صحنه‌ای «عهدشکنان» با موضوع وقایع صدر اسلام در سرایان روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: نمایش «عهدشکنان» تولید دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد سرایان حوزه هنری استان به مدت دو شب از ساعت ۱۹ در حسینه سیدالشهدا سریان اجرا خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سوگواره نمایشی «فریادی در سکوت» با هنرمندی هنرمندان استان در شهرستان بشرویه اجرا می‌شود.

کریمیان با اشاره به برگزاری سوگواره نمایشی «فریادی در سکوت» با همکاری دفتر هنر مردمی حوزه هنری خراسان‌جنوبی و کانون هنری تبلیغی کوثر ولایت از 14 تا 16 دی‌ماه در بشرویه، اظهار کرد:  این نمایش در واقع نشان دادن وقایع تاریخی صدر اسلام است که در واقع باید با زبان هنر نشان داده شود.

وی با بیان اینکه لازم است در حوزه معارف نیز استعداد گروه‌های هنری دیده شود، افزود: استعدادهای هنری بسیاری در استان وجود دارند که گاهی خلاقیتشان دیده نمی‌شود که باید کمک کرد تا این امر دیده شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: به‌طور مثال برای نشان دادن استعدادهای گروه‌های هنری در بشرویه، تنها و اولین دفتر هنر مردمی حوزه هنری کشور در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

کریمیان تصریح کرد: هدایت استعدادهای هنری به سمت اندیشه‌ها و تفکرات دینی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزره هنری است، اما در این میان جذب و شناسایی این افراد نیز حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: مدیریت فرهنگی باید به سمتی رود که بین هنرمندان و ادارات و سازمان‌ها ارتباط برقرار کرده و از حالت جشنواره‌ای خارج شویم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی یادآور شد: ارتباط بین هنرمندان و عالمان دینی مهم‌ترین اثری است که باید از تعامل بین دین و هنر باید دیده شود تا بتوانیم به رهیافت مناسبی از کاربرد هنر در دین برسیم.

انتهای پیام
captcha