آیت‌الله مصباح؛ پشتوانه تئوریک نظام اسلامی
کد خبر: 4026383
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری مطرح کرد؛

آیت‌الله مصباح؛ پشتوانه تئوریک نظام اسلامی

رئیس حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهید سردار سلیمانی در پاسداری از مرزها در میدان رزم و آیت‌الله مصباح یزدی در پاسداشت مرزهای اعتقادی و تبیین مبانی شیعی جهادگر بودند، مرحوم آیت‌الله مصباح پشتوانه تئوریک نظام اسلامی است.

اسحاق سعیدی مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری ۱۵ دی‌ماه در جمع اساتید حوزه علمیه، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادارات و دستگاه‌ها و مبلغان و روحانیون طرح هجرت استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح یزدی، فرزند آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اینکه جمع حاضر برای پاسداشت حضرت زهرا(س) گرد هم آماده‌اند، اظهار کرد: همه ما نیازمند افکار و اندیشه‌های آیت‌الله مصباح یزدی هستیم؛ ارتباط ایدئولوژیک مالک اشتر ولایت و عمار انقلاب اسلامی آنجاست که وقتی از شیخ حسن نصرالله پرسیده شد که پشتوانه ایدئولوژیک مقاومت چه کسی است؟ پاسخ داد آیت‌الله مصباح یزدی که از طریق سردار سلیمانی او را می‌شناسم.

وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی در پاسداری از مرزها در میدان رزم و آیت‌الله مصباح یزدی در پاسداشت مرزهای اعتقادی و تبیین مبانی شیعی جهادگر بودند. مرحوم آیت‌الله مصباح پشتوانه تئوریک نظام اسلامی است، او شخصیتی است که مقام معظم رهبری در موردش فرمود که اگر خلأ شهید مطهری یا علامه طباطبایی را داریم اما آیت‌الله مصباح این خلأ را پر کرد.

سعیدی تصریح کرد: درس‌ها و کتاب‌های آیت‌الله مصباح از طریق حزب‌الله ترجمه و در دنیا نشر و ترویج می‌شود و ۹۰ درصد نوشته‌های وی در معاونت فرهنگی حزب‌الله منتشر شده است و متون درسی مؤسسات مرتبط با حزب‌الله متون و کتب مرحوم علامه را مورد استفاده قرار می‌دهند، حال آنکه ما در حوزه و دانشگاه از این محتوای غنی و ارزشمند غفلت کرده‌ایم.

مدیر حوزه علمیه استان بیان کرد: در حضور حجت‌الاسلام مصباح این درخواست اعلام می‌شود که کتابخانه‌های مدارس علمیه ده‌گانه چهارمحال و بختیاری از تفکر ناب آیت‌الله مصباح و کتاب‌های علامه بهره‌مند شوند تا طلاب ما با منظومه فکری علامه بهره‌مند شوند. همچنین اعلام می‌شود که حوزه علمیه آمادگی اجرای طرح ولایت که میراث ارزشمند آیت‌الله است، در حوزه‌های علمیه در سطح طلاب و اساتید دارد. در بخش مشاوره نیز انتظار داریم از ظرفیت اساتید مؤسسه امام خمینی(ره) بهره‌مند شویم.

سعیدی گفت: از طریق مدیریت حوزه‌های علمیه استان رایزنی‌هایی با مؤسسه امام خمینی(ره) انجام شده است و مقرر شد این انتشارات کتب منتشر شده خود را در بستر اندروید در اختیار اساتید و طلاب قرار دهند.

انتهای پیام
captcha