بی‌تدبیری برخی مسئولان دشمن را گستاخ‌تر می‌کند
کد خبر: 4026714
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

بی‌تدبیری برخی مسئولان دشمن را گستاخ‌تر می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: افرادی با بی‌تدبیری موجب به وجود آمدن تحریم‌ها و زیر سؤال رفتن قدرت تدافعی ایران می‌شوند و هزینه‌های مضاعفی به کشور تحمیل می‌کنند و  این ظن و گمان را در دشمن به وجود می‌آورند که می‌تواند با ایران آنگونه که می‌خواهد رفتار کند. 

رضا قادری عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور آذربایجان غربیرضا قادری، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: مهمات و منظومات فتنه ۸۸ مدت زمان زیادی بود که ایجاد شده و از خارج از مرزها مدیریت و هدایت می‌شد، کلیدواژه تقلب در انتخابات و پیروزی از قبل پیش‌بینی شده بود و به برخی خواص و دلدادگان قدرت القا شده بود که اهدافی مانند ادامه انقلاب‌های مخملی در اوكراين، گرجستان، قرقيزستان و صربستان را در ایران نیز پیاده کنند. 

وی افزود: انقلاب مخملی و فتنه از عدم شناخت اجانب از بافت اجتماعی، عدم شناخت مردم ایران از سیاست‌ورزی سیاستمداران کشور، عدم اشرافیت کامل و منطقی آن‌ها به نقش رهبری در جوامع اسلامی ایران و رابطه بین ملت و رهبری نشأت می‌گیرد، کاندیدای ریاست جمهوری آن سال و فتنه‌گران اگر عمق و اهمیت ابعاد این رابطه مردم و رهبری را می‌دانستند شاید وارد این فضا و کددهی نمی‌شدند.

قادری بیان کرد: آن شخص کاملا بازیچه مشاوران خود قرار گرفت در حالی که وی به‌عنوان نخست وزیر امام خمینی(ره) در دوران جنگ دارای سوابق درخشان در اذهان مردم بود و چه بسا اگر  وی بازیچه هدایتگران خارجی نمی‌شد، به اهدافش دست پیدا می‌کرد و مملکت، نظام و مردم متحمل این همه هزینه نمی‌شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ارومیه تصریح کرد: فتنه یک جریانی بود که براساس بی‌تدبیری آن‌ها اتفاق افتاد و آن بازی در میدان دشمن بود که از بصیرت بسیار ضعیف آن‌ها نسبت به امام، رهبری، آرمان‌های نظام و شهدا ناشی می‌شود.

وی گفت: اگر اعتراض قانونی و صنفی باشد به لحاظ قانونی و امنیتی مخالفتی با آن نمی‌شود ولی وقتی که موضوع از مدار و مسیر خود خارج و به بیراهه می‌رود آن موقع بحث اغتشاش و آشوب پیش می‌آید که باید با آن مقابله شود، فتنه ۸۸ نیز از این نوع بود.

وی ادامه داد: عوامل ایجاد فتنه بازیچه میدان سیاستی بودند که توسط افراد دیگر هدایت و کنترل می‌شد و در مسیر جریان و سوار موج بداخلاقی و بی‌اخلاقی قرار گرفتند که در آن بسیاری از حریم‌ها شکسته شده و در جامعه اخلاق‌مدار ایران جامعه که رفتارها به‌خصوص در بین دولت‌مردان باید بر اساس هنجارها و ارزش‌های اسلامی باشد از آن مسیر خارج و منحرف شد که عوارض آن هنوز هم در جامعه احساس می‌شود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور ارومیه اضافه کرد: معتقدم جمهوری اسلامی مظلوم‌ترین نظام در طول تاریخ ایران بوده که بیشترین محبت را به افراد کرده ولی بیشترین ضربه را از همان افراد می‌بیند و نگرش حزبی، محفلی، هیئتی و باندی موجب تضعیف حاکمیت می‌شود، یعنی منافع حزب و گروهی را بر منافع ملی ترجیح دادن، اگر فتنه ۸۸ در قالب جریان دوم خرداد، اصلاح‌طلبی و موج سبز در کشور راه اندازی شد امروزه فتنه‌های دیگری در قالب‌های دیگر توسط دشمنان طرح‌ریزی می‌شود که به بصیرت و آگاهی‌ بیشتر جامعه نیاز است. 

قادری گفت: زمانی‌که در فتنه‌هایی مانند ۸۸ که در آن لایه‌های نظام تضعیف می‌شود و دشمن هم به خود اجازه طعمی‌ورزی داده و چهره ایران را در جوامع بین‌المللی تخریب کرده و افرادی با بی‌تدبیری موجب به وجود آمدن تحریم‌ها و زیر سؤال رفتن قدرت تدافعی ایران می‌شوند و هزینه‌های مضاعفی به کشور تحمیل می‌کنند و  این ظن و گمان را در دشمن به وجود می‌آورند که می‌تواند با ایران آنگونه که می‌خواهد رفتار کند. 

وی اظهار کرد: هدف اغتشاشات ۸۸ ضربه به اساس و کلیت بود و عده‌ای برای بهره‌مندی از قدرت، در داخل کشور بلندگوی دشمن در این جریانات شده و برخی از افراد هم برای ترویج بی‌اخلاقی و ناهنجاری‌ها در جامعه با این جریانات هم‌سو شدند. 

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور ارومیه افزود: بانیان فتنه‌ آن سال در طبقات اجتماعی خاصی بودند و اگر دهک‌های جامعه را در نظر بگیریم بیشتر دهک‌های بالا را در این جریان‌ها می‌بینیم و جوامع روستایی و عشایر وفادارترین افراد به این مملکت هستند و به‌شدت میهن‌پرست بوده و در صورت داشتن اعتراض هم اجازه سوءاستفاده و مداخله را به دشمن نداده و روی خوشی به آشوب‌ها نشان نمی‌دهند. 

وی بیان کرد: عشایر مرزدار، میهن‌پرست و غیور بوده و همراه با روستاها در ایران بافت مذهبی دارد و نظام جمهوری اسلامی را یک نظام دینی می‌داند و کاملا پشت‌سر ولایت و رهبری حرکت می‌کنند و کاملا گوش به فرامین رهبری هستند زیرا حفظ مملکت و تمامیت ارضی ایران را افضل‌تر از همه امور می‌دانند. 

قادری ادامه داد: جامعه روستا و عشایر هوشیارانه مسائل را تحلیل می‌کنند همانگونه که در انتخابات و از میزان مشارکت‌ آن‌ها می‌توان به این نتیجه دست یافت، عشایر همه مسلح بوده و  جمهوری اسلامی به آن‌ها اعتماد دارد پس نسبت به وظایف خود مطلع بوده و هیچ موقع از این اعتماد سوءاستفاده نمی‌کنند. 

وی گفت: فتنه و توطئه‌های دشمنان باید در جامعه تبیین و تشریح شود تا مردم با آگاهی و بصیرت و اطاعت از ولایت فقیه، نقشه‌های شوم دشمنان و استکبار جهانی را خنثی کرده و حماسه‌‌آفرینی‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود. 

انتهای پیام
captcha