شهدا، سند مظلومیت و حقانیت مردم کردستان
کد خبر: 4026751
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

شهدا، سند مظلومیت و حقانیت مردم کردستان

استاندار کردستان، شهدای کردستان را نشانه تزویر و ریاکاری مدافعان دروغین مردم کُرد دانست و گفت: گروهک‌های فریب‌خورده‌ مدافع مردم کُرد ببینند و بدانند که شهدا سند مظلومیت و حقانیت مردم این استان هستند.

مراسم تشییع پیکر شهدا در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان امروز، 16 دی‌، در مراسم تشییع پیکر دوشهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: گروهک‌های فریب‌خورده‌ مدافع مردم کُرد ببینند و بدانند که شهدای کردستان سند مظلومیت و حقانیت مردم این استان هستند.

وی با اشاره به اینکه شهید کردن مردم کردستان نشانه تزویر و ریاکاری کسانی است که در مقابل مردم و نظام با شعارهای دروغین ایستادند، افزود: عناصر گروهک‌های مدافع کُرد اگر مدعی استیفای حقوق مردم کُرد هستند با چه هدفی و دشمنی یک کاسب روستایی را به شهادت می رساندند.

استاندار کردستان با تأکید بر اینکه مردم کردستان تاکنون اثبات کرده‌اند که اجازه هیچگونه تفرقه‎ا‌فکنی به دشمنان را نخواهند داد، بیان کرد: مردم کردستان همه توان خود را برای زنده نگه داشتن نام، یاد و راه شهدا به کار بسته‌اند و ما مسٔولان نیز با تلاش همه جانبه در خدمت به مردم مسیر شهدا را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: امروز فضای استان کردستان معطر به عطر ناب شهیدانی است که جان خود را برای دفاع از آب و خاک و امنیت مردم اهدا کردند و در مقابل بزرگترین سعادت تقرب به درگاه باریتعالی را نصیب خود کردند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: امروز با خون شهیدان میثاق مجدد می‌بندیم که راه تابناک و پر افتخار شهیدان را با ولایتمداری، تلاش در جهت خدمت به مردم و انجام تکالیفمان ادامه خواهیم داد.

شهدا با بصیرت و تیزهوشانه جبهه دشمن را شناختند

سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس در کردستان در ادامه این مراسم با اشاره به برگزاری همزمان مراسم تشییع پیکر ‍‍250 شهید تازه تفحص شده در 21 استان کشور اظهار کرد: از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس دو شهید هم در استان کردستان تشییع می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهدا با بصیرت و تیزهوشانه جبهه دشمن را شناختند، افزود: در ابتدای جنگ سپاه و ارتش منسجمی نداشتیم و در مقابل همه کشورهای غربی پشت رژیم بعث بودند در این شرایط و با وجود کمبود تجهیزات اگر این شهدا نبودند نمی‌توانستیم از مرزهای کشور دفاع کنیم و ممکن بود بخشهایی از خاک کشور را از دست دهیم.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در کردستان بیان کرد: گروهک‌ها در اول انقلاب با ادعای احقاق حق کُردها جلو آمدند ولی سایه کُردها را با تیر می‌زدند و شرایط زندگی را برای این مردم سخت کرده بودند.

وی در پایان یادآور شد: گروهک‌ها روزی در دامن منافقان و روزی در دامن رژیم صهیونیستی افتادند و نشان دادند که هیچگاه دلسوز مردم کُرد نبوده و نیستند.

انتهای پیام
captcha