درددل نویسندگان همدانی و مهم‌ترین خواسته
کد خبر: 4028087
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

درددل نویسندگان همدانی و مهم‌ترین خواسته

نویسندگان همدانی در دیداری صمیمانه با رئیس حوزه هنری استان انتظارات، پیشنهادها و انتقادهای خود از جمله نبود برنامه برای معرفی نویسندگان توانمند استان، کمبود نشریه تخصصی ادبی و ناشر خوب و رها کردن نویسنده پس از چاپ کتاب را بیان کردند.

نشست نویسندگان همدانی با رئیس حوزه هنریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، مریم زندی، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان از نشست رئیس حوزه هنری استان با داستان‌نویسان همدانی در روز 21 دی‌ماه خبر داد و با اشاره به اهم سخنان نویسندگان در این دیدار گفت: توجه بیشتر به حوزه داستان و رمان و همچنین ادبیات کودک و نوجوان در حوزه هنری، مهم‌ترین خواسته نویسندگان در جلسه روز گذشته بود.

وی مشکلات معیشتی و نبود امنیت مالی را از دغدغه‌های اصلی نویسندگان دانست و تصریح کرد: نویسندگان معتقدند که نویسندگی شغل نیست و نمی‌توان با حق‌التألیف‌ها امرارمعاش کرد و باید ساختار حمایتی قانونمند برای ایجاد درآمدی متناسب با تخصص و دانش نویسندگان تعریف شود.

زندی با اشاره به اینکه استان همدان دارای ظرفیت قوی و شاخصی در عرصه نویسندگی است، گفت: نبود برنامه برای معرفی نویسندگان توانمند استان، کمبود نشریه تخصصی ادبی در استان، کمبود ناشر خوب و بی‌توجهی ناشران شاخص به نویسندگان شهرستانی و رها کردن نویسنده پس از چاپ کتاب از دیگر مشکلات داستان‌نویسان است که در دیدار با رئیس حوزه هنری استان همدان مطرح شد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان به نقش انجمن‌ها و کارگاه‌ها از منظر نویسندگان در این جلسه پرداخت و افزود: به نظر نویسندگان حاضر در جلسه، متأسفانه به سبب فاصله بین انجمن‌ها و کارگاه‌ها، موازی‌کاری‌هایی انجام می‌شود که مانع رشد و شکوفایی بیشتر استان در عرصه ادبیات است.

در این جلسه نویسندگانی چون سیدمیثم موسویان، مرتضی فرجی، مهین سمواتی، مونا اسکندری، مریم زرنشان، عباس منتظری شاد، ژیلا طاهری، مرضیه فعله‌گری، مریم کوثری هنرمند، وحید نظری، محمود پیسوده، جواد زارع، معصومه کریمی، سمیه یوسفی، ساناز ضرابیان و فاطمه تخمه‌چی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha