یادواره شهدای دانش‌آموز در مریوان برگزار شد
کد خبر: 4028735
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

یادواره شهدای دانش‌آموز در مریوان برگزار شد

بزرگداشت یادواره شهدای دانش‌آموز با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان امروز، 25 دی‌ماه برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموزان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در مراسم بزرگداشت یادواره شهدای دانش‌آموز که با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان امروز، 25 دی‌ماه در سالن همایش حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور اظهار کرد: اگر شور یک عارف عاشق پروردگار را با منطق یک نفر مصلح با همدیگر ترکیب کنید، از آن‌ها منطق شهید در می‌آید.

وی افزود: منطق شهید، منطق سوختن و روشن کردن، حل شدن و جذب شدن برای احیای جامعه است. منطق دمیدن روح به اندام مرده ارزش‌های انسانی، حماسه‌آفرینی، دورنگری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان بیان کرد: دانش‌آموز شهید ما مانند شهید حسین فهمیده و همه دانش‌آموزانی که با شهادت خود صداقت در گفتار و عمل را به اثبات رساندن در سطح خود برای نوجوانان و دانش‌آموزان امروز الگو و اسطوره‌‌های ملت ایران هستند که برای همیشه در یادها زنده خواهند ماند.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و براین اساس ما نباید بگذاریم شهدا در پیچ و خم روزگار فراموش شوند، وظیفه ما مسئولان و معلمان این است که این ارزش‌ها را به نسل‌های جدید انتقال دهیم.

حجت‌الاسلام مرادی، یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در ادامه این نشست اظهار کرد: پیامبر(ص) می‌فرماید: «شرافتمندانه‌ترین مرگ، کشته شدن به صورت شهادت است»، براین اساس باید گفت که یاد و خاطره شهدا پیش از اینکه جنبه تسلیت داشته باشد، برای خود شهید جنبه تبریک دارد و برای سایرین نیز جنبه انسان‌سازی دارد.

وی افزود: اگر فهمیده‌ها و دانش‌آموزان شهید در سنگر نظامی از دین و هویت ما دفاع کرده و جان شیرین خود را نثار میهن کردند، وظیفه نسل جدید پاسداری از آن خون‌ها و اعتلای کشور از مسیر توسعه علمی و مبارزه با ناتوی فرهنگی است.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۵ دانش‌آموز برگزیده مسابقه دل نوشته و نقاشی با موضوع سردار رشید انقلاب اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود رونمایی از کتاب دانش‌آموزان متین و نفس رستمی، خواهر و برادری که با موضوع حاج قاسم سلیمانی کتاب نوشته بودند، پایان بخش این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام
captcha