جشنواره استانی تئاتر «وتار» در کردستان به تعویق افتاد
کد خبر: 4029861
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

جشنواره استانی تئاتر «وتار» در کردستان به تعویق افتاد

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان از تعویق برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر «وتار» کردستان خبر داد و گفت: بنا بر اعلام قبلی این جشنواره ۳۰ دی‌ماه باید برگزار می‌شد، اما به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی برگزاری آن به تعویق افتاد.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان

امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، از تعویق برگزاری سومین جشنواره استانی تئاتر «وتار» کردستان خبر داد و اظهار کرد: بنا بر اعلام قبلی این جشنواره 30 دی‌ماه باید برگزار می‌شد اما به علت برودت هوا و شرایط نامساعد جوی برگزاری آن به تعویق افتاد.

وی افزود: سومین جشنواره استان تئاتر وتار با هدف شناسایی، جذب و پرورش هنرمندان جوان، جریان سازی در حوزه نمایش در استان بر اساس ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فرهنگی، تبادل فکر و اندیشه در میان فعالان تئاتر استان کردستان، معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های برتر تئاتر کردستان، فراهم کردن زمینه برای عرضه توانمندی هنرمندان تئاتر کردستان در سطح ملی و بین‌المللی، تأمین نیاز فرهنگی جامعه مخاطب و توزیع عادلانه توانمندی‌ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: آثاری که مرتبط با مضامین فرهنگ بومی و محلی، تاریخ و ادبیات و همچنین آیین و رسوم کردستان، خانواده، دفاع مقدس و ایثار و شهادت باشد در اولویت پذیرش قرار دارند.

وی ادامه داد: دراین دوره از جشنواره در مجموع 18 متن نمایشی از شهرهای قروه با 4 اثر، کامیاران 1 اثر، سنندج با 5 اثر، دیواندره 3 اثر، مریوان 1 اثر و بیجار4 اثر آمادگی خود را جهت حضور در جشنواره اعلام کردند.

مرادی اظهار کرد: با پایان بازبینی آثار رسیده به سومین جشنواره استانی تئاتر وتاراز سوی هیئت بازبین 7 اثر از سنندج، بیجار، قروه و دیواندره به بخش نهایی جشنواره معرفی شدند.

وی یادآور شد: نمایش «تمام نمی شود،ولی تمام» به نویسندگی اکبر صادقی و کارگردانی فرشید کرمی از سنندج، نمایش «ماهی‌ها فراموش نمی کنند» به نویسندگی پریا دوستی و کارگردانی بهزاد فرمانی از قروه،، نمایش «دژم» به نویسندگی سجاد دهنوی و کارگردانی مهدی صحرارو از قروه ، نمایش «مکافات سرجوخه» به نویسندگی سینا دلشادی و کارگردانی زاهد سبحانی از دیواندره، نمایش کسوف به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی حسین مرادی از دیواندره، نمایشما«درم در برفک تلویزیون یخ می‌زند‌»به نویسندگی باقر سروش و کارگردانی علی حسین افشاری از بیجار، نمایش «یک شب، مهتاب» به نویسندگی و کارگردانی عادل گنجی از قروه هفت اثر راه یافته به بخش نهایی این جشنواره هستند.

انتهای پیام
captcha