پراکندگی کتابخانه‌‎های عمومی در شیراز مناسب است
کد خبر: 4030740
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

پراکندگی کتابخانه‌‎های عمومی در شیراز مناسب است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه در شیراز کتابخانه‌ها در تمامی مناطق از پراکندگی خوبی برخوردار هستند، گفت: شهروندان می‌توانند با کمترین زمان ممکن به کتابخانه دسترسی داشته باشند.

وح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس امروز، 3 بهمن در نشست با شهردار منطقه 11 شیراز و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز این کلان‌شهر با اشاره به پراکندگی خوب کتابخانه‌ها در سطح شیراز گفت: در شیراز کتابخانه‌ها در تمامی مناطق از پراکندگی خوبی برخوردار هستند و شهروندان می‌توانند با کمترین زمان ممکن به کتابخانه دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به تنوع فعالیت کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: در سال‌های اخیر با تبدیل شدن کتابخانه‌ها به فرهنگسراهای اجتماعی، فعالیت کتابخانه از امانت کتاب فراتر رفته است و برنامه‌های فرهنگی و ترویجی متنوعی را اجرا می‌کنند. در سال گذشته با وجود بیماری کرونا و تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها بیش از 11700 برنامه خرد و کلان توسط کتابخانه‌های عمومی و به صورت کاملا رایگان برای مردم اجرا شده است.

منوچهری همچنین به نقش خیرین در پروژه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در هر پروژه‌ای که خیرین ورود کرده‌اند کار با سرعت و کیفیت بهتری انجام شده است. در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز با کمک خیرین اقدامات خوبی صورت گرفته است. از کتابخانه‌سازی گرفته تا خرید کتاب‌های جدید برای مناطق محروم که همه‌ی اینها به برکت خیرین به سرانجام نیکویی رسیده است.

وی با اشاره به وجود دو کتابخانه در منطقه یازده شیراز تصریح کرد: کتابخانه مفاخر در بوستان رضوی و کتابخانه فرصت شیرازی در بوستان ارغوان واقع شده‌اند. این دو کتابخانه با توجه به فضای کم، تنوع خدمات و استقبال خوب مردم نیاز مبرم به افزایش بنا دارند. مشکل کمبود فضا در این دو کتابخانه تبدیل به معضلی شده است که برای رفع این مشکل همکاری شهرداری را می‌طلبد.

منوچهری ادامه داد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این آمادگی را دارد با همکاری شهرداری، بحث افزایش بنا و توسعه این دو کتابخانه را انجام دهد تا شهروندان این منطقه شیراز از نعمت کتابخانه‌ای در خور و شایسته بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha