اقامه نماز ملاک عبودیت و بندگی است
کد خبر: 4030939
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

اقامه نماز ملاک عبودیت و بندگی است

رئیس ستاد اقامه نماز البرز گفت: آنچه عبادت را به نمایش می‌گذارد نماز است و اقامه آن، ملاک عبودیت و بندگی است.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی رئیس ستاد اقامه نماز البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز بر تبیین اهمیت نماز و ترویج آن در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: نماز یک امر اداری نیست، یک امر الهی و معنوی است و نباید مسائل اداری در کنار هم مقایسه شود.

وی افزود: نماز در نزد خداوند به‌ اندازه‌ای با اهمیت است که طبق روایات اگر نماز هرکس مورد قبول خداوند قرار گیرد مابقی اعمال او نیز پذیرفته خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: آنچه عبادت را به نمایش می‌گذارد نماز است و این نماز، ملاک عبودیت و بندگی است و در اهمیت نماز آن است که هیچ وظیفه‌ای مهم‌تر از انجام این فریضه نداریم که ولایت و حکومت اسلامی برپا دارنده نماز است.

مرادی با بیان اینکه نماز در هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی‌شود، تصریح کرد: نماز انسان را در دشوارترین شرایط مقاوم می‌کند. نماز آرام‌بخش بوده و انسان را تسکین می‌دهد چون با قدرت لایزال الهی متصل می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز البرز بیان کرد: عرفان نماز نباید مورد غفلت قرار گیرد و باید گفت که نماز برای انسان گره‌گشا بوده و به انسان امید می‌بخشد و بسیاری از علما و دانشمندان زمانی که با مشکل مواجه می‌شدند به نماز پناه می‌برده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نماز شرط قبولی تمام اعمال است، اظهار کرد: نخستین چیزی که در روز قیامت مورد محاسبه قرار می‌گیرد نماز است و اگر نماز قبول شود، تمام اعمال انسان مورد پذیرش حضرت حق قرار خواهد گرفت.

مرادی تصریح کرد: هر انسانی که نماز را به‌‌عنوان یک وظیفه الهی به‌جا آورد، آسیب کمتری می‌بیند و باید به این نکته توجه داشت که نماز سد راه انسان به سمت انحرافات است و اگر با خضوع و خشوع همراه باشد انسان را از انحراف نجات داده و به نیکی خواهد رساند.

این مسئول گفت: در کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نماز احیا شد و در همه دولت‌ها توجه ویژه‌ای به امر نماز صورت گرفت که البته باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا نماز بیش از گذشته نهادینه شود، چراکه هر چه نماز را گسترش دهیم آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز البرز در پایان به تلاش استکبار جهانی در جهت کمرنگ‌ کردن اهمیت نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با هدف وابسته‌ کردن نظام اسلامی و رسیدن به اهداف خود برای کمرنگ کردن نماز در جامعه اسلامی تلاش می‌کند ولی به این هدف خود نخواهد رسید.

انتهای پیام
captcha