اجرای طرح «فجر کتاب» در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
کد خبر: 4030946
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

اجرای طرح «فجر کتاب» در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

طرح «فجر کتاب» و پویش مادران و بانوان کتابخوان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، طرح «فجر کتاب» و پویش مادران و بانوان کتابخوان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اجرا می‌شود.

با اشاره به برگزاری طرح «فجر کتاب» در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: طرح «فجر کتاب» و پویش سراسری بانوان و مادران کتابخوان با هدف برگزاری 1443 برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور از تاریخ سوم تا 22 بهمن‌ماه در همه کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های اجرایی در این طرح شامل غبارروبی مزار شهدای انقلاب، دیدار با مادران معظم شهدا، عضویت رایگان بانوان، افتتاح کتابخانه‌های عمومی، گشایش سالن‌های مطالعه، کاشت 43 درخت مثمر توسط اعضا و کارکنان کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان، برگزاری رونمایی کتاب، برگزاری نشست‌های کتابخوان، خوانش و معرفی کتاب‌های انقلابی، آذین‌بندی کتابخانه‌های عمومی، جمع‌آوری کتاب‌های خوانده شده و اهدا به مناطق کم‌برخوردار و مسابقه کتابخوانی «مدیران کتابخوان» در کل استان خواهد بود.

مدیر کل کتابخانه‌های خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر گفت: زنان به‌عنوان مظهر آفرینش در جهان و به عبارتی آینده‌سازان جوامع بشری هستند. زنان در جوامع بشری نقشی تأثیرگذار و مهمی را ایفا می‌کنند. مادرانی که با الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با مدیریت خانه و خانواده به تربیت فرزندانی همچون شهید باکری، شهید همت، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و غیره پرداخته‌اند.

سبزیان با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) می‌فرمایند: «حضرت فاطمه زهرا(س) سه نقش در زندگی خود داشتند؛ نقش همسری، نقش مجاهدت و نقش عبادت» که الگو گرفتن از این سه نقش می‌تواند یکی از نکات مهم در زندگی همه انسان‌ها و به‌ویژه بانوان در زندگی باشد. خوشبختانه در این میان زنان مسلمان علی‌رغم هجمه‌های دشمنان ثابت کرده‌اند که می‌توان با رعایت تمامی موازین اسلامی در جامعه نقشی پررنگ و تأثیرگذار ایفا کرد و اگر بیشتر از مردان نباشد، همدوش و همپای مردان در تمامی عرصه‌های جامعه حضور دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی امروز به‌عنوان فرهنگسراهای اجتماعی، آموزشگاه‌های غیر رسمی و دانشگاه‌های عمومی نقش موثر و بسزایی در افزایش درک، آگاهی، رشد فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دارند. کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان متولیان اصلی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سعی داشته‌اند در مسیر لبیک‌گویی به یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ترویج فرهنگ مطالعه در میان جامعه گامی مؤثر و مفید بردارند.

وی تصریح کرد: از همین‌رو اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی با برگزاری طرح‌ها و پویش‌های مختلف تلاش کرده است بار دیگر در عصری که تکنولوژی به یکه‌تاز صحنه‌های فرهنگی و مطالعاتی تبدیل شده است و بار دیگر مردم را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهد.

گفتنی است، در پایان ضمن برگزاری جشن روز زن و ملودی‌خوانی توسط علی جمعه‌پور، مداح اهل بیت(ع) از بانوان شاغل در اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha