جهاد تبیین با محوریت بسیج و ائمه جماعات ادارات خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شود
کد خبر: 4031140
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
به مناسبت دهه فجر؛

جهاد تبیین با محوریت بسیج و ائمه جماعات ادارات خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شود

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی و مدیر روابط عمومی استاندار خراسان‌جنوبی بر راه اندازی جهاد تبیین با محوریت پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات ادارات استان خراسان جنوبی در دهه فجر انقلاب اسلامی تأکید کرد.

محمود مقامی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی و مدیر روابط عمومی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمود مقامی، مشاور استاندار خراسان‌جنوبی و مدیر روابط عمومی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ۴ بهمن ماه در جلسه کمیته تخصصی دستگاه‌های اجرایی ستاد دهه فجر استان گفت: باید در برنامه‌های دهه  فجر دو موضوع بیانیه گام دوم  و دستاورد های ۴۳ ساله انقلاب تببین شود.

وی افزود: در ایام دهه فجر مراسم با موضوع دهه فجر و دستاوردهای انقلاب در مساجد و محلات برگزار شود؛ پیشکسوتان حوزه انقلاب اسلامی در ادارات شناسایی شوند و از تجربیاتشان استفاده شود.

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به وجود فضای مجازی خواستار استفاده بیش از پیش فضای رسانه‌ها در تبیین اهداف انقلاب شد.

مقامی با اشاره به جمع بندی دستاوردهای مختلف دستگاهای اجرایی در ۴۳ سال گذشته خواستار تببین و اطلاع رسانی این دستاوردها در سطح مساجد شد و گفت: امسال با توجه به بیانیه گام دوم باید شکل و کار امسال متفاوت تر باشد و بر اساس ظرفیتی که داریم و توانمندی‌هایی که در استان وجود دارد کار را پیش ببریم.

وی با تاکید بر برگزاری جلسه بصیرتی با محوریت بسیج ادارات در محل این ادارات به مناسبت این ایام، تصریح کرد: اکنون نیاز به تبیین دستاوردهای انقلاب داریم و مقام معظم رهبری نیز  در دیدار اخیر خود با هیات‌های مذهبی به این مسئله اشاره فرمودند.

مقامی با بیان اینکه بعد اطلاع رسانی جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب در حوزه محلات نیز باید دیده شود، اظهار کرد: پایگاه‌های مساجد و ادارات باید به یکدیگر متصل شوند.

مدل‌های جدید میز خدمت دیده شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ مسجد فعال در مرکز استان وجود دارد و هر دستگاه اجرایی می‌تواند متولی برنامه‌های دهه فجر یک مسجد باشد و این امر در راستای رسالت اجتماعی دیده شود، اظهار کرد: از روابط عمومی‌های ادارات می‌خواهیم بحث مساجد و محلات نزدیک ادارات را ویژه ببینند. 

مشاور استاندار خراسان‌جنوبی و مدیر روابط عمومی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در بحث میز خدمت علاوه بر حضور مدیران کل در شهرستان‌ها‌ ابزارهای جدید رسانه‌ای باید پررنگ تر شود، تصریح کرد: ظرفیت فضای مجازی روزنامه‌ها و ظرفیت مساجد باید ویژه دیده شود و در واقع به مدل‌های جدید میز خدمت نگاه شود.

مقامی بر برگزاری نشست با مطالبه گران استان، اعضای بسیج دانشجویی و دانشگاهیان و مجمع بسیج دانشجویی تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی، تریبون رایگان جوانان را در اختیار دارند که باید از آنان به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عنوان هشتک فضای مجازی مختص خراسان جنوبی با نگاه جهاد تبیین در دستگاه‌های اجرایی و یا ایران قوی پس از جمع بندی ابلاغ خواهد شد، اظهار کرد: با بررسی در فضای مجازی و اخذ نظرات مردمی به این نتیجه رسیدیم که بحث روستاها باید به طور ویژه دیده شود و دستگاه‌های اجرایی لازم است به این حوزه توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه همانگونه که می‌دانید موج تخریب‌ها در فضای مجازی در روستاها نیز اثرگذار است، افزود: برخی دستگاه‌های متولی که در حوزه روستاها فعال هستند باید کمک کنند تا در این حوزه نیز حضوری فعال داشته باشیم تا طرفیت‌های خوب این حوزه بیشتر دیده شود.

مقامی با بیان اینکه با حضور دولت انقلابی همه باید کمک کنیم برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی رنگ فاطمی و علوی داشته باشد، تصریح کرد: دشمنان در فضای مجازی جایگاه انقلاب اسلامی را مورد خدشه قرار می دهند که به کم‌کاری مسئولان در عرصه تولید محتوا و انجام برنامه های کلیشه محور برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه استانداری خراسان‌جنوبی پشتیبان قوی برنامه‌های دهه فجر خواهد بود، گفت: جهاد تبیین باید با محوریت پایگاه بسیج و ائمه جماعات ادارات استان در دهه فجر انقلاب اسلامی دیده شود.

مقامی با تاکید بر تولید و انتشار محتواهای سخت افزاری و نرم افزاری برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، تصریح کرد: لازم است به سراغ پیشکسوتان و نیروهای جوان انقلابی دستگاه‌های اجرایی برویم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهیم گردهمایی ائمه جماعات و مسئولان پایگاه‌های بسیج ادارات استان در آستانه دهه فجر با هدف جهاد تبیین برگزار شود، افزود: لازم است ادارات طبق قانون خانه مطبوعات در ارائه هزینه‌های تبلیغاتی دهه فجر تنها به روزنامه‌ها توجه نداشته و از ظرفیت پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز بهره جویند.

خنجری، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در ایام دهه فجر دستاورد هایی که بعد از انقلاب داشتند را اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی با برپایی میز خدمت ارتباطاشان با مردم در این ایام افزایش دهند و به مشکلات و دغدغه‌های مردم رسیدگی کنند.

قدوسی پور، مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی نیز گفت: اعزام مبلغان به روستاها و عشایر، نشست‌های تخصصی نماز با دانش آموزان و مدارس، گردهمایی نماز و مهدیوت، برگزاری اجلاسیه نماز، مسابقه کتاب خوانی با عنوان نماز در کلام امام‌خمینی، تولید محتوا در خصوص دهه فجر در فضای مجازی از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان است.

شایگان، مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز از برگزاری ۶۰ برنامه که ۲۰ برنامه در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌های دیگر به مناسبت دهه فجر  اجرا خواهد شد، خبر داد.

فیض آبادی، مسئول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه گفت: اجرای مسابقات قرانی، فضاسازی شهری، برگزاری محفل انس با قرآن از جمله برنامه های تبلیغات اسلامی است.

مالکی، مدیر روابط عمومی شهرداری بیرجند نیز گفت: طبق سنوات گذشته شهرداری در دهه فجر برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشن در فرهنگسرای شهر، اهدا گل به مسافران در فرودگاه در روز ۱۲ فروردین، آذین بندی معابر و ورودی شهر خواهد داشت.

در این جلسه مقرر شد تا دستگاه‌های اجرایی در جلسه آتی به ارائه راهکارها و پیشنهادات جهاد تببین و موضوع گفتمان سازی بپردازند.

انتهای پیام
captcha