القای حس مادرانه در فیلم کوتاه «حِس» / هنر نیازمند خلاقیت‌های مذهبی است
کد خبر: 4031206
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

القای حس مادرانه در فیلم کوتاه «حِس» / هنر نیازمند خلاقیت‌های مذهبی است

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: حوزه هنری، هنرمندان توانمند بسیاری را در دل خود دارد که می‌تواند این توانمندی را در بروز آیین‌های مذهبی و مراسم دینی نشان دهد، چراکه ما اگر خلاقیتی داریم باید به دنبال بروز این خلاقیت‌ها در آثار مذهبی نیز باشیم و نباید آثار آیینی و مذهبی از این خلاقیت‌ها عقب بمانند.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبیمجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای رسالت اجتماعی حوزه هنری فیلم کوتاه «حِس» که به همت این مرکز تهیه و تولید شده است به‌مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر از شبکه استانی خاوران و فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: موضوع فیلم کوتاه «حِس» در خصوص دعای خیر مادر است که سبب سالم ماندن فرزند می‌شود و به‌صورت ایدئولوژی ساخته شده است و مخاطب را درگیر خود می‌کند تا به عمق این فیلم پی ببرد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: عفاف و حجاب و نماز اول وقت خواندن و القای حس مادرانه از مهمترین پیام‌هاست که در فیلم کوتاه «حِس» با استفاده از ابزار هنر به نمایش گذاشته شده است.

کریمیان ادامه داد: این فیلم در اوایل کرونا فیلم‌برداری شده است و هدف از تولید این فیلم ارسال به جشنواره و پخش آن از شبکه استانی به‌مناسبت روز مادر بوده است.

وی افزود: سیدجلال ساداتی‌پور، نویسندگی و کارگردانی، علی طوافی، تدوین، احمد نقوی، دستیار صحنه و محمدهادی حسینی‌نژاد، مدیر تولیدی فیلم کوتاه «حِس» را بر عهده داشتند و حنانه شاکری، رقیه روایتی و مهدی اکبری، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حوزه هنری هنرمندان توانمند بسیاری را در دل خود دارد که می‌تواند این توانمندی را در بروز آیین‌های مذهبی و مراسم دینی نشان دهد چراکه ما اگر خلاقیتی داریم باید به دنبال بروز این خلاقیت‌ها در آثار مذهبی نیز باشیم و نباید آثار آیینی و مذهبی از این خلاقیت‌ها عقب بمانند.

انتهای پیام
captcha