تشریح فعالیت‌های سپاە در برف‌روبی و بازگشایی معابر کردستان
کد خبر: 4031450
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

تشریح فعالیت‌های سپاە در برف‌روبی و بازگشایی معابر کردستان

فرماندە سپاە بیت‌المقدس کردستان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: سپاه در بحث اسکان و کمک بە مسافران در راە ماندە در سطح استان و شهرستان‌ها و توزیع غذای گرم بین آن‌ها ورود پیدا کرد.

سردار سیدصادق حسینی، فرماندە سپاە بیت‌المقدس استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار سیدصادق حسینی، فرماندە سپاە بیت‌المقدس استان کردستان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان بە ریاست وزیر کشور کە شامگاه گذشته، 5 بهمن‌ماه در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان استانی طی چند روز اخیر و در شرایط بحرانی استان بە فراخور امکاناتی کە در اختیار داشتند اقدام بە برفروبی، بازگشایی معابر و راە‌های مواصلاتی کردند.

وی در خصوص عملکرد سپاە طی چند روز اخیر افزود: سپاە بیت‌المقدس در همان روزهای اول با امکانات اولیەای کە در اختیار داشتند در سطح شهر اقدام بە خدمات‌رسانی کردند و روز دوم بارش‌ها بە صورت گستردە ورود پیدا کردند.

فرماندە سپاە بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: باتوجە بە تداوم بارش‌ها و شرایط بحرانی طی چند روز اخیر در استان، بیش از ۱٥ دستگاە ماشین آلات مهندسی و هشت دستگاە کمپرسی و تعداد ٥۰ تویوتای کمک‌دار از سوی سپاە بە کارگرفتە شد.

وی بە عدم حضور ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی در روزهای ابتدای بارش‌ها در استان اشارە کرد و ادامه داد: در این راستا سپاە بیت‌المقدس تعداد هشت دستگاە اتوبوس و مینی‌بوس را در سطح شهر سنندج برای جابەجایی شهروندان اختصاص داد.

سردار حسینی با اشارە بە روند توزیع آرد بین نانوایی‌های استان گفت: باتوجە بە اینکە برخی نانوایی‌ها در داخل کوچە حضور داشتند و امکان ورود بە آن‌ها دشوار بود سپاە نسبت بە توزیع آرد بین نانوایی‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه از ماشین‌هایی برای نمک پاشی، برفروبی و جمع‌آوری شاخەهای شکستە شدە در سطح شهر بهرە گرفتیم، افزود: منطقە سە، در اختیار سپاە قرار دادە شدە بود که روز دوم برف و بارش‌ها در کردستان، محدودە واگذار شدە به سپاە کامل بازگشایی و برفروبی شد و بسیاری از کوچەها نیز بازگشایی شد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه سپاە در بحث اسکان و کمک بە مسافران در راە ماندە در سطح استان و شهرستان‌ها و توزیع غذای گرم بین آن‌ها ورود پیدا کرد، بیان کرد: روز سوم بە دستور ستاد بحران امکانات خود را از محدودە خود کە منطقە سە بود بە سایر مناطق گسترش دادیم.

وی در خصوص مسدود بودن گردنه ژالانە یادآور شد: خوشبختانە با کمک و همکاری سپاە و سایر دستگاەها شب گذشتە گردنە ژالانە نیز بازگشایی شد هرچند کە هنوز تعدادی از راەهای روستایی همچنان مسدود هستند.

انتهای پیام
captcha