مراسم گرامیداشت مقام زن و مادر در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4031726
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
ویژه بانوان شاغل؛

مراسم گرامیداشت مقام زن و مادر در کردستان برگزار شد

مراسم گرامیداشت میلاد فاطمه زهرا(س) و مقام زن و مادر ویژه بانوان شاغل در ادارات کردستان به همت بسیج ادارات سپاه بیت‌المقدس کردستان و بسیج کارمندان بانک ملی شامگاه گذشته، ششم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات بانک ملی این استان برگزار شد.

جشن بزرگ روز زن و مادر ویژه بانوان

به گزارش ایکنا از کردستان، مراسم گرامیداشت میلاد فاطمه زهرا(س) و مقام زن و مادر ویژه بانوان شاغل در ادارات کردستان به همت بسیج ادارات سپاه بیت‌المقدس کردستان و بسیج کارمندان بانک ملی شامگاه گذشته، ششم بهمن‌ماه در سالن اجتماعات بانک ملی این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این مراسم با اشاره به آیه 21 سوره روم «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ و از نشانه‌های قدرت و ربوبیت او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ یقیناً در این کار شگفت‌انگیز نشانه‌هایی است برای مردمی که می‌اندیشند»، اظهار کرد: هر کس زندگی تشکیل می‌دهد، تجلی این آیه قرآن است.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی همسرداری و نمونه اخلاق است، افزود: یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی انسان، تشکیل خانواده و در کنار خانواده بودن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه زنان زمینه نزدیک شدن همسران به حق‌تعالی را با آرامش و تربیت درست فرزندان فراهم کنند، بیان کرد: باید از سیره و روش این بانوی بزرگ اسلام الگو بگیریم.

وی افزود: انتظار داریم که دولت برای حمایت هرچه بیشتر از کارآفرینان و نیز زنان شاغل در ارائه و اعطای تسهیلات بانک‌های عامل را ملزم به رعایت قوانین و سهولت در پرداخت این تسهیلات کنند.

پورذهبی در پایان یادآور شد: خوشبختانه امروز شاهد حضور زنان و بانوان کردستانی در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی در سطح ملی هستیم که این توانایی و اقتدار زن کُرد را می‌رساند.

مراحل مواجهه با سختی‌های زندگی

مریم مهدعراقی، از مشاوران و روانشناسان استان کردستان در ادامه این مراسم در قالب کارگاه تاب‌آوری «سیلی واقعیت» به پنج مرحله مواجه با سختی‌های زندگی اشاره کرد و گفت: انکار، خشم، چانه‌زنی، افسردگی و پذیرش پنج مرحله مواجهه با سختی‌های زندگی هستند که اگر ما درست عمل کنیم به مرحله پذیرش خواهیم رسید.

وی افزود: برای مقابله با سختی‌های زندگی و رسیدن به مرحله پذیرش یک راهبرد چهار مرحله‌ای وجود دارد، افزود: خود شفقت‌گری، لنگرها را بیندازید، موضع بگیرید و گنج را بیابید راهبرد چهار مرحله‌ای مقابله با مشکلات زندگی است.

این مدرس دانشگاه با اعلام اینکه مهربان بودن با خود و با درد و رنج خود همراه بودن را دو مؤلفه اصلی شفقت‌ورزی به خود دانست و بیان کرد: ایجاد رابطه‌ای خوب با خویشتن، برای دستیابی به رضایت‌مندی درونی به ویژه زمانی که از واقعیت سیلی محکمی می‌خوریم، امری حیاتی خواهد بود.

وی ادامه داد: ذهن ما به شدت شیفته زندگی کردن در درد و رنج گذشته است، با نگرانی به آینده می‌نگرد یا می‌خواهد ما را در مورد شکاف واقعیت کنونی اذیت کند. با اینکه آنچه بازگو می‌کند عملا سودمند نیست، اما به طریقی قصه‌پردازی می‌کند که ما جذب داستان‌های او می‌شویم.

مهدعراقی با اشاره به اینکه بسیاری از رویکردهای روانشناسی ما را به مقابله با این صدای ذهن‌مان فرا می‌خواند، افزود: واقعیت این است اگر جنگیدن با افکار خود را آغاز کنیم، هیچ‌گاه در این جنگ پیروز نخواهیم شد، چراکه تعداد بی‌شماری افکار منفی وجود دارد و هیچ انسانی تا کنون نتوانسته راهی برای پیروزی بر آنها بیابد.

وی یادآور شد: می‌توانیم یاد بگیریم خود را از افکارمان جدا کنیم و از چنگال آنها بیرون بکشیم. می‌توانیم یاد بگیریم به آنها اجازه رفت و آمد بدهیم، گویی ماشین‌هایی هستند که از در خانه ما می‌گذرند.

انتهای پیام
captcha