دانش‌آموزان تاریخ انقلاب را مطالعه کنند
کد خبر: 4033055
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

دانش‌آموزان تاریخ انقلاب را مطالعه کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند، گفت: دانش‌آموزان باید علت قیام گذشتگان را بدانند و ضروری است تا بزرگان این حماسه را بازگویی کنند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، 12 بهمن در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در ارومیه با اشاره به اینکه در دوران طاغوت ملت ایران استقلال و آزادی نداشتند و زیر سلطه استکبار بودند، اظهار کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین و ارزشمندترین ارمغان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی برای مردم ایران بود.

وی افزود: استکبار جهانی بر کشور ما مسلط و شاه سر سپرده آن بود و هر کسی هم به شرایط حاکم اعتراضی می‌کرد، با شکنجه همراه بود و تمامی مظاهر اسلامی را هم از کشور حذف می‌کردند ولی با همت و صبر مردم و رهبری امام راحل و عنایت خداوند نصرت حاصل شد.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: رژیم پهلوی با قلدری و قساوت و زورگویی امام خمینی(ره) را از وطن خود تبعید کرده بود اما با حمایت و اتحاد مردم، امام با صلابت، احترام و استقبال مردمی وارد کشور شدند و بعد از ۱۰ روز انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی بیان کرد: مردم ایران که جز با شعار الله اکبر و تکیه بر راهنمایی‌های بنیانگذاری کبیر انقلاب اسلامی چیزی نداشتند با قدرت خدای تبارک و تعالی بر رژیم طاغوت غالب آمدند و  پیروز شدند.

حجت‌الاسلام قریشی اضافه کرد: خداوند به پیامبران دستور داده تا ایامی که با عنایت و قدرت و یاری خداوند اتفاق افتاده است، تذکر داده و به نسل‌های آینده نیز یادآوری و منتقل کنند و ایام سال‌روز پیروزی انقلاب از این ایام است.

وی با اشاره به آیه پنجم سوره ابراهیم(ع) با بیان اینکه همه روزها، ایام‌الله است، گفت: خداوند در این روزها قدرت نمایی کرده و آیات خود را به مردم نشان داده است و یادآوری عنایات خداوند به ملت مسلمان ایران و ایام الهی همواره باید مد نظر باشد تا بدانند عنایت خداوند پشت کسانی است که دستور خداوند را رعایت می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید تاریخ انقلاب اسلامی را خوب مطالعه کنند، افزود: دانش‌آموزان باید علت قیام و تظاهرات گذشتگان را بدانند و ضروری است تا بزرگان این حماسه را بازگویی کنند.

 

انتهای پیام
captcha