وقتی جوان قرآنی الگو نمی‌شود
کد خبر: 4033545
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
الگوگیری از جوانان قرآنی؛ از حرف تا عمل / ۱

وقتی جوان قرآنی الگو نمی‌شود

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: متاسفانه ما آن چنان که باید در حوزه کادربندی جوانان فعالیت نکرده‌ایم با اینکه بسیاری از فعالان، قاریان و حافظان قرآنی از گروه جوانان هستند.

زهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌گنجینه فعالیت قرآنی در عصر حاضر است؛ پرشور است و بی توقع اما کمتر دیده می‌شود؛ با اینکه بسیار علاقمند است ولی کسی او را نمی‌بیند، برای استعدادش برنامه‌ای ندارد و او می‌شود یک فعال قرآنی که در حوزه دیگر فعال می‌شود.

سوال اینجاست چرا با جوانان فعال عرصه قرآن این گونه بی انگیزه برخورد می‌شود؛ چرا دیده نمی‌شود و برای بودنش در حوزه آموزش، مسابقات و تدریس قرآن بهره نگرفته‌ و برنامه‌ای نریخته‌ایم.

زهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بیشترین گروه فعال در تربیت قرآنی، جوانان هستند؛ گروهی که شاید به اندازه کافی دیده نشده‌اند.

وی افزود: برای دیده شدن جوانان نباید از هر روشی استفاده کرد؛ جوانانی که باید در یک گروه مناسب و براساس نیازها و استعدادها کادربندی و سازماندهی شوند.

این فعال قرآنی بیان کرد: متاسفانه ما آن چنان که باید در حوزه کادربندی جوانان فعالیت نکرده‌ایم با اینکه بسیاری از فعالان، قاریان و حافظان قرآنی از گروه جوانان هستند.

هاونگی ادامه داد: برای دیده شدن این جوانان باید به سمت متمرکز شدن و سازماندهی فعالیت‌های قرآنیشان رفت؛ باید توجه کنیم که این متمرکز شدن نیز نباید به سمت محدود کردن جوانان در عرصه فعالیت دینی و قرآنی رفت.

وی بیان کرد: نباید فراموش کنیم که جوانان بدنه فعالیت‌های قرآنی هستند و نباید این بدنه به بهانه استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در مسابقات قرآنی و یا حوزه داوری نابود شده و یا به فراموشی سپرده شود.

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ بیان کرد: مدیریت و تعادل مدیریتی جوانان در عرصه داوری و استاد قرآن بودن، می‌تواند مهم‌ترین امر در حوزه پیشرفت فعالیت‌های قرآنی باشد.

هاونگی ادامه داد: از طرفی باید کاری کنیم که جوانان مخاطب اصلی فعالیت‌های قرآنی شوند؛ فعالیت‌هایی که باید براساس ذوق، نیاز و سلیقه جوان امروزی طرح ریزی شوند.

وی یادآور شد: نباید جوانان را از یاد ببریم، اما متاسفانه تاکنون به جوانان در عرصه فعالیت‌های قرآنی مجال استفاده از ظرفیت‌های خود را نداده‌ایم؛ آنان را فراموش کرده‌ایم و آن چنان که باید از فکر و استعداد آنان بهره نبرده‌ایم‌.

هاونگی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود مجمعی از جوانان قرآنی و یا افراد علاقمند به این حوزه تشکیل شود تا بتوانیم راهکارها را بررسی و به سمت نیازها ببریم؛ این راهکارها نیازمند مدیریت و بروزرسانی براساس مقتضیات روز و شرایط است.

انتهای پیام
captcha