وظیفه اساتید دانشگاه‌ها در القای استقلال و علاقە بە کشور بین دانشجویان
کد خبر: 4034361
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴
نمایندە ولی فقیە در کردستان بیان کرد:

وظیفه اساتید دانشگاه‌ها در القای استقلال و علاقە بە کشور بین دانشجویان

نمایندە ولی فقیە در کردستان، استقلال و علاقە بە کشور را از مسائل مهم و مورد توجه کشور دانست و افزود: در این راستا اساتید دانشگاهی باید بتوانند این استقلال و علاقه را بە دانشجویان القا ‌کنند.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نمایندە ولی فقیە در کردستان، 17 بهمن‌ماه در دیدار با دانشگاهیان اظهار کرد: قبل از انقلاب سە تا قشر سبب بە سرانجام رساندن انقلاب شدند کە یکی از این قشرها بازاریان، قشر دیگر نیز طلاب حاضر در حوزەهای علمیە و بخش عمدە نیز قشر دانشگاهی بودند.

وی با اشاره به اینکه در دهە اخیر آرمان‌خواهی و آرمان‌گرایی مسئلەای بودە که دچار کندی شدە است، افزود: در این راستا باید بتوان جامعه را روز به روز بیشتر به سمت آرمان‌گرایی و آرمان‌خواهی هدایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر خودباوری و اعتماد به نفس دانشجویان تأکید و بیان کرد: دانشجویان در برخی از مواضع دچار خلأ، احساس سستی، رخوت و بی‌فایدە بودن می‌شوند، لذا اساتید باید در این زمینە تلاش کنند و نسبت بە این موضوع بی‌تفاوت نباشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود در سال ۹٤ مباحث فرهنگی را مورد تأکید قرار داده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیش از ۱۲ مورد بە اقدامات فرهنگی در دانشگاە‌ها اشارە کردەاند کە علاقەمندی بە کشور، عزت و استقلال کشور از جمله این امور بوده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اعلام اینکه طبق قانون، یک درصد کل بودجە دانشگاە‌ها بە مسائل فرهنگی اختصاص دارد، گفت: کار فرهنگی در وهلە اول وظیفە رؤسای دانشگاەها است و در کنار آن نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری است، کە کار مذهبی و فرهنگی را در دانشگاەها برعهدە دارند.

وی، استقلال و علاقە بە کشور را از مسائل مهم و مورد توجه کشور دانست و افزود: در این راستا اساتید دانشگاهی باید بتوانند این استقلال و علاقه را بە دانشجویان القا ‌کنند.

نمایندە ولی فقیە در استان کردستان بە فعال شدن مرکز مطالعات در کردستان اشارە و بیان کرد: مرکز مطالعات در واقع مکانی است کە ایدەهای جدید را برای پیشرفت استان کردستان در زمینەهای مختلف ارائە می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاەها خود دارای چندین پژوهشکدە هستند کە شورای پژوهشی در دانشگاە حرف اساسی را می‌زند، اظهار کرد: این شورا باید بە این موضوع بپردازد کە چگونە علاقەمندی بە کشور و استقلال، بیشتر مورد توجه دانشجو قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha