زندانیان البرزی در مسابقات قرآن منطقه‌ای خوش درخشیدند
کد خبر: 4035143
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

زندانیان البرزی در مسابقات قرآن منطقه‌ای خوش درخشیدند

مددجویان مرد زندان‌های استان البرز موفق به کسب ۱۰ عنوان برتر در مسابقات قرآنی منطقه دو کشوری شدند.

مسابقات قرآن کریم زندانیان

حمید قبادی، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این دوره از مسابقات با حضور استان‌های مازندران، گلستان، البرز و تهران به میزبانی استان تهران برگزار شد که مددجویان البرزی ۱۰ عنوان برتری را از آن خود کردند.

وی افزود: مددجویان البرزی در رشته حفظ یک جزء دو مقام اول و دوم، در رشته حفظ سوره‌های منتخب، دو مقام اولی و سومی، در رشته قرائت تحقیق دو مقام اول و سوم، در رشته اذان مقام سوم، در رشته دعاخوانی رتبه سوم و در رشته تفسیر نیز رتبه‌های اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

این مسئول بیان کرد: مسابقات قرآنی منطقه‌ای زنان زندانی نیز به میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد که هفت نفر از زندانیان زن این استان در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.

قبادی در ادامه با تشریح فعالیت دارالقرآن‌های زندان‌های استان، گفت: مددجویان روزانه در دارالقران‌ها آموزش‌های علوم قرآنی در رشته‌های حفظ، مفاهیم، اذان، تواشیح، قرائت و تجوید را فرا می‌گیرند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های استان البرز اضافه کرد: در زمینه فعالیت‌های قرآنی در زندان علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و مسابقات قرآنی نیز برگزار می‌شود که هم‌اکنون تعداد زیادی از زندانیان با حضور در دوره‌های آموزشی موفق به حفظ یک تا ۳۰ جزء قرآن شده‌اند.

وی در پایان گفت: این آموزش‌ها نوعی آینده‌نگری با دیدگاه اصلاح‌گرایانه است زیرا تقویت اعتقادات مددجویان، ساختن مجدد زندگی و تلاش برای جبران فرصت‌های از دست رفته را به همراه دارد و شرکت در کلاس‌های قرآنی می‌تواند علاوه بر پرشدن اوقات فراغت مددجویان زمینه متنبه‌شدن و بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم کند.

انتهای پیام
captcha