امام‌جمعه سابق سنندج دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 4036691
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸

امام‌جمعه سابق سنندج دار فانی را وداع گفت

عالم مجاهد ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی، امام‌جمعه سابق سنندج و از علمای برجسته اهل سنت شامگاه گذشته، 26 بهمن‌ماه درگذشت.

ماموستاسید صلاح‌الدین حسامیبه گزارش ایکنا از کردستان، عالم مجاهد ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی، امام‌جمعه سابق سنندج و از علمای برجسته اهل سنت شامگاه گذشته، 26 بهمن‌ماه درگذشت.

ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی، متولد ۱۳۲۵ روستای هویه شهرستان سنندج است. این روحانی اهل سنت و از مدرسان برجسته علوم دینی در سال ۱۳۶۱ در حکمی توسط معمار کبیر انقلاب به عنوان امام‌جمعه شهر سنندج منصوب شد.

ماموستا حسامی در طول ۲۳ سال امامت جمعه شهر سنندج با شجاعت از انقلاب اسلامی دفاع و ضمن تقدیم یک فرزند به انقلاب اسلامی، بارها توسط گروه‌های معاند مورد هجمه قرار گرفت و در سال ۱۳۸۴ به‌ دلیل بیماری از امامت جمعه شهر سنندج استعفا داد.

وی در سال‌های پرتلاطم کردستان منشأ خدمات بسیاری به مردم منطقه و روشنگری عمومی در مقابل توطئه‌های ضدانقلاب و حامیان خارجی این گروهک‌ها بود و بارها مورد هجمه و توطئه دشمنان قرار گرفت اما از مسیر روشنگرانه خویش دست بر نداشت.

این روحانی فقید کردستانی سال‌های پایانی عمر با برکت خویش را به ارشاد و راهنمایی شاگردان و عموم مراجعه‌کنندگان پرداخت و تا آخرین روزهای عمر با برکت خویش رهنمون کردستانی‌ها برای عزت روزافزون بود.

پیام تسلیت مدیرکل صدا و سیمای کردستان

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در پیامی درگذشته این عالم ربانی و برجسته اهل سنت کردستان راه به مردم خونگرم کردستان و خانواده وی تسلیت گفت.

متن پیام مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان بدین شرح است:

«درگذشت عالم مجاهد و فرزانه جناب حاج ماموستا سیدصلاح‌الدین حسامی امام‌جمعه اسبق سنندج و از خاندان سادات جلیل‌القدر منطقه، موجب تأثر و اندوه فراوان شد. این مجاهد انقلابی که جزو پیشگامان و همراهان پرتلاش نهضت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود، پس از انقلاب اسلامی در شرایط وقت کردستان نیز مسئولیت‌های اجتماعی فراوانی از جمله امام جمعه شهر سنندج را عهده‌دار شد و تمام عمر پر برکت خود را صرف ترویج آموزه‌های اسلامی و تحقق آرمان‌های بلند انقلاب و نظام اسلامی و نیز گسترش وحدت کرد که به یقین در خاطر مردم قدرشناس استان کردستان علی الخصوص شهر سنندج باقی خواهد ماند.

اینجانب این ضایعه را به جامعه روحانیت معزز و دوستداران و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم پرهیزگار علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم».

انتهای پیام
captcha