هنرمندان کردستانی سفیران فرهنگی استان باشند
کد خبر: 4037488
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

هنرمندان کردستانی سفیران فرهنگی استان باشند

رئیس حوزه هنری کردستان هنرمندان را سفیران تأثیرگذار فرهنگی دانست و گفت: هنرمندان می‌توانند به موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بیکاری و حتی کولبری ورود پیدا کنند.

امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری استان کردستان در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی تئاتر ماه«وتار» شامگاه گذشته، ۳۰ بهمن‌ماه در پردیس سینما آزادی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که هنر نمایش را بین همه رشته‌های هنری ممتاز و متمایز می‌کند و باعث می‌شود که کارشناسان، تحلیلگران اجتماعی و فرهنگی آن را به عنوان پدیده‌ای برای تحلیل و قضاوت‌های اجتماعی و فرهنگی در یک جامعه قلمداد کنند، زنده بودن و خلق لحظه به لحظه نمایش است.

وی هنرمند، مخاطب و محتوا را سه ضلع اصلی تئاتر دانست و افزود: هر سه ضلع مثلث به هم وابسته‌اند و اگر یک ضلع مثلث نباشد تئاتر اتفاق نمی‌افتد؛ تئاتر تنها هنری است که با وجود مخاطب معنا پیدا می کند.

مرادی با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «هر اندیشه در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست» گفت: به اعتقاد من تئاتر انسان‌مدار و محتوامحور است؛ بنابراین با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد هنر نمایش و جایگاه بی‌بدیل این هنر باید در راستای انتقال تفکر و محتوا از این رسانه تأثیرگذار استفاده کنیم.

وی هنرمندان استان را سفیران تأثیرگذار فرهنگی دانست و یادآور شد: این هنرمندان می‌توانند به حوزه موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، بیکاری و حتی کولبری ورود پیدا کنند.

گفتنی است؛ از مجموع 18 اثر بازبینی شده ارسالی به دبیرخانه جشنواره هفت اثر به مرحله نهایی راه یافتند که در پایان مراسم اختتامیه از نمایشنامه‌نویسان، بازیگران مرد، بازیگران زن و طراح لباس برتر جشنواره با اهدای تندیس و لوح تقدیر جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha