نشاط و شادمانی سلامت روان خانواده را تضمین می‌کند
کد خبر: 4037851
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷

نشاط و شادمانی سلامت روان خانواده را تضمین می‌کند

مریم رهسپار، روانشناس لرستانی و مدرس سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه نشاط و شادمانی سلامت روان خانواده را تضمین می‌کند، گفت: خانواده محروم از شادی نمی‌تواند استعدادها را بروز دهد.

مریم رهسپار، روانشناس لرستانی و مدرس سبک زندگی اسلامیمریم رهسپار، روانشناس لرستانی و مدرس سبک زندگی اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه خانواده مهمترین عضو جامعه است که نیازهای روحی، جسمی و معنوی انسان را تأمین می‌کند، گفت: در آموزه‌های اسلامی کارکرد خانواده رشد و ارتقایافتگی اعضای خانواده است.

وی افزود: خانواده از موارد و لازمه‌های رسیدن به کمال است کمااینکه در اسلام خانواده از چنان اهمیتی برخوردار است که از منظر اسلام بنیانی محبوب‌تر از خانواده نیست.

رهسپار با بیان اینکه در زمینه‌سازی حکومت جهانی امام زمان(عج) خانواده اصیل‌ترین نهادی است که می‌تواند علمداری کند، اضافه کرد: این ادعا که می‌خواهیم زمینه‌ساز ظهور باشیم زمانی تحقق پیدا می‌کند که خانواده‌هایی سالم با کاردکرد اسلامی داشته باشیم.

این دکترای روانشناسی رمز تعامل، تعادل و همبستگی اعضای خانواده را ایمان و عمل صالح دانست و افزود: آنچه باعث همبستگی، صداقت و متعهد بودن به همدیگر  می‎شود، ایمان است.

وی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی رمز پایداری دینی در ایمان و عمل صالح است، ادامه داد: ایمان دارای شاخصه‌های صداقت و تعهد است کمااینکه خانواده بانشاط رضایت از وضعیت موجود دارد و قدردان نعمت‌ها است.

این مدرس سبک زندگی اسلامی با اشاره به اینکه نشاط و شادمانی در خانواده سلامت روانی آن خانواده را تضمین می‌کند، اضافه کرد: خانواده محروم از شادی نمی‌تواند استعدادها را بروز دهد کمااینکه شادی و نشاط برای یک خانواده سالم موجب روابط صمیمانه در افراد می‌شود.

رهسپار با بیان اینکه شادی در خانواده نباید به تمسخر منجر شود، اضافه کرد: خانواده سالم خانواده‌ای است که حقوق اقتصادی در آن رعایت می‌شود و در حقوق خانوادگی به رعایت حقوق افراد پایبندی دارد.

این روانشناس لرستانی با بیان اینکه حقوقی ازجمله نفقه، مهریه و رعایت شأن زن بر شوهر واجب است و در روایات اسلامی ۳۲ حق برای زن و خانواده وجود دارد، گفت: در خانواده سالم پدران به فکر آینده فرزندان هستند و آینده‌پژوهی برای رسیدن به رفاه، کارکرد خانواده است کمااینکه ویژگی خانواده سالم این است که تکریم شخصیت به وفور یافت می‌شود، افراد به هم احترام می‌گذارند و با احترام برخورد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha