دانشگاه کردستان نقش مهمی در تقویت دیپلماسی علمی در منطقه بر عهده دارد
کد خبر: 4038227
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
استاندار کردستان:

دانشگاه کردستان نقش مهمی در تقویت دیپلماسی علمی در منطقه بر عهده دارد

استاندار کردستان گفت: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر نقش مهمی در توسعه دیپلماسی و تبادل تجربیات علمی و ارتباط موثر با کشورهای همسایه به خصوص جذب دانشجو از منطقه اقلیم کردستان عراق برعهده دارد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان، سوم اسفندماه در نشست هیئت امنای دانشگاه کردستان، اظهار کرد: با آغاز به کار دولت یکی از نقاط مهم و تأثیرگذار در بحث هدف‌گذاری مسیر توسعه استان برقراری ارتباط نزدیک بین مدیریت اجرایی با مراکز دانشگاهی و علمی استان کردستان است.

وی افزود: در این راستا دانشگاه کردستان از ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی برخوردار است و به طور قطع از این توانمندی‌ها در مسیر تحقق اهداف توسعه استان کردستان استفاده می‌شود.

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه دانشگاه کردستان، افزود: دانشگاه کردستان از لحاظ علمی به تایید مراکز جهانی یکی از دانشگاه های برتر کشور و دارای برترین رتبه در بین دانشگاه‌های غرب کشور است و این یک ظرفیت مهم برای استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره بر لزوم توجه به مباحث مطالعاتی و پژوهشی، بیان کرد: بهره‌مندی از نتایج این پژوهش‌ها توسط مراکز دانشگاهی در مسیر توسعه استان یکی از نیازهای اصلی و ضروری است.

دکتر زارعی کوشا با تأکید بر بهره‌مندی از توان علمی و تجربیات مدیریتی اعضای هیئت علمی و اساتید مراکز دانشگاهی به ویژه تأکید بر ارتباط بین دانشگاه‌ها و بدنه اجرایی و مدیریتی استان کردستان، یادآور شد: این ارتباط و تعامل دو طرفه نتایج و دستاوردهای خوبی به دنبال دارد و باید از تمامی ظرفیت‌های در اختیار برای تحکیم این ارتباط استفاده شود.

انتهای پیام
captcha