آغاز طرح استقبال از بهار پلیس در سمنان
کد خبر: 4038309
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸

آغاز طرح استقبال از بهار پلیس در سمنان

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان سمنان گفت: طرح استقبال از بهار به منظور تامین ایمنی و کاهش مشکلات ترافیکی با توجه به شلوغی خیابان ها در روزهای پایانی سال در استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور آغاز شد.

آغاز طرح استقبال از بهار پلیس در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، موسی بزرگی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان عصر روز گذشته 3 اسفند در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات پلیس راهور استان سمنان اظهار کرد: شهرداری، اصناف و شورای ترافیک در زمینه رفع نقص‌های خیابان امام(ره) شهر سمنان قول مساعد داده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط لازم برای پیاده‌راه شدن خیابان امام (ره) شهر سمنان فراهم نیست و انتظار می‌رود شهرداری طبق قرارها در رفع نقص‌های این معبر تسریع کند یادآور شد: با توجه به اینکه عرض خیابان امام (ره) شهر سمنان نسبت به گذشته چهار متر کمتر شده که در این راستا به منظور تامین ایمنی و کاهش مشکلات ترافیکی در روزهای شلوغ پایان سال در این معبر محدودیت‌های ترافیکی اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با تاکید بر اینکه در زمان حاضر کماکان خودروهای شخصی که در خیابان امام ( ره) شهر سمنان تردد می‌کنند جریمه می‌شوند افزود: در کنار اعمال قانون و نظارت پلیس راهور بر رعایت نکات ترافیکی آموزش مولفه مهم در کاهش تصادفات است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

بزرگی با تاکید بر اینکه راکبان موتورسیکلت سهم ۵۰ درصدی، عابر پیاده سهم ۲۵ درصدی و راننده و سرنشینان خودرو سهم ۲۵ درصدی در تصادفات استان را دارند متذکر شد: عامل اصلی در فوت راکبان موتور سیکلت در تصادفات نداشتن کلاه ایمنی است و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف مانند رسانه‌ها و آموزش و پرورش در زمینه رعایت نکات ترافیکی مانند استفاده از کلاه ایمنی در جامعه برای فرهنگ‌سازی تلاش کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با اشاره به اینکه تصادفات منجر به فوت از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۵ درصدی داشته افزود: سال گذشته ۲۰ نفر و امسال ۲۸ نفر به دلیل تصادفات رانندگی در معبرهای درون شهری استان سمنان جان باختند.

به گفته وی؛ طبق آمار امسال در مجموع تصادفات جرحی و فوتی در معبرهای درون شهری استان سمنان ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته  که طبق بررسی‌های انجام شده ۲۵ درصد فوتی‌ها در صحنه تصادفات و ۷۵ درصد در بیمارستان‌ها به دلیل شدت جراحت جان باخته‌اند.

به گفته وی؛ هیچ مصدوم تصادف معبرهای درون شهری استان سمنان در حین انتقال به مراکز درمانی فوت نشدند که آمار نشان می‌دهد مصدومان در کوتاه‌ترین زمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان با بیان اینکه امسال ۳۴ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در استان شناسایی شد که ۹ نقطه رفع نقص شده افزود: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال در ۳۱ مورد سازمان‌ها و نهادهای دیگر به عنوان مقصر تصادفات رانندگی در معبرهای درون‌شهری استان سمنان شناخته شدند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان سمنان گفت: رانندگانی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند به صورت هوشمند و به وسیله دوربین‌ها طی تردد در معابر درون شهری و برون شهری جریمه می‌شوند.

وی از کنترل و پایش محورهای درون شهری استان سمنان از طریق ۱۵۵ دستگاه دوربین هوشمند خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان سمنان با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار به منظور تامین ایمنی و کاهش مشکلات ترافیکی با توجه به شلوغی خیابان ها در روزهای پایانی سال در استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور آغاز شد افزود:  پلیس راهور با تمام توان و تجهیزات در روزهای پایانی سال به دنبال رفع مشکلات و تامین نظم معبرهای درون شهری است و انتظار می‌رود شهروندان نیز با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پرهیز از استفاده وسایل نقلیه شخصی تک سرنشین در کاهش ترافیک شهری کمک کنند.
رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان سمنان گفت: ۴۲ هزار و ۴۲۵ مورد خدمت در زمینه تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو از ابتدای امسال تا پایان دی ماه به شهروندان استان سمنان ارایه شد.

انتهای پیام
captcha