برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور
کد خبر: 4039124
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور

شهردار سنندج گفت: در راستای معرفی هر چه بیشتر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگردی غرب کشور امسال و با برنامه‌ریزی صورت گرفته آیین نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران در تهران، همدان، کرمانشاه و سنندج برگزار می‌شود.

سیدانور رشیدی، شهردار سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدانور رشیدی، شهردار سنندج امروز، هشتم اسفندماه در نشست هماهنگی برگزاری جشن نوروز اظهار کرد: متأسفانه در دو سال اخیر بە واسطه شیوع ویروس کرونا جشن‌های نوروزی و دیگر جشن‌های ملی و مذهبی برگزار نشد.

وی افزود: در راستای امیدآفرینی و نشاط آفرینی و با توجه به اینکه سنندج جز شبکه‌های خلاق جهان است با هماهنگی با یونسکو برنامه‌ریزی لازم در خصوص برگزاری جشن باشکوه نوروز صورت گرفته است.

شهردار سنندج از برگزاری آیین جشن نوروز در مسیر گردشگردی تاریخ و تمدن ایران خبرداد و بیان کرد: این جشن از ۲۴ اسفندماه در تهران آغاز و سپس در شهرهای همدان، کرمانشاه و سنندج این جشن‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: پیک‌های نوروزی اقوام ایرانی متشکل از آیین‌های نوروزی خراسان، آیین بلوچستان، آیین تک خوانی، نوروز خوانی، عاشق خوانی آذربایجانی، آیین نوروزی کردستان، آیین نوروزی اعراب ایران و آیین نوروزی بوشهر در این جشن شرکت دارند.

رشیدی اظهار کرد: این پیک‌های نوروزی حرکت خود را از ۲۴ اسفندماه در تهران آغاز و سپس با برگزاری مراسم‌های نوروزی در کرمانشاه و همدان روز ۲۶ اسفندماه وارد سنندج خواهند شد.

وی افزود: روز ۲۶ اسفندماه جشن نوروز در سنندج برگزار و برنامه‌های جذاب و شادی نظیر برگزاری نمایشگاه لباس جهان نوروز در خانه کورد، اجرای پیک نوروزی، مراسم آیین کردستان، اجرای هزار دف و اهدای نشان نوروز از جمله برنامه‌هایی است که در روز ۲۶ اسفندماه در سالن ورزشی ۶ هزار نفر ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار خواهد شد.

شهردار سنندج در پایان یادآور شد: با تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌های فرهنگی و گردشگری و سازمان‌های مردم نهاد بتوانیم با برگزاری جشن‌های با شکوه نوروزی به استقبال سال نو برویم.

انتهای پیام
captcha