جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان سنندج
کد خبر: 4039571
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان سنندج

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان سنندج طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هیوا رحیمی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان، 9 اسفندماه در جلسه شورای زکات شهرستان سنندج اظهار کرد: ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان سنندج طی ۱۱ ماهه امسال در سطح شهرستان سنندج جمع‌آوری شد.

وی به زکات جمع‌آوری شده در سطح شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: زکات جمع‌آ‌وری شده مربوط به سطح شهرستان سنندج و ۱۴۲ روستا است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان بیان کرد: از میزان زکات جمع‌آوری شده چهار میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان زکات واجب، چهار میلیارد تومان زکات فطریه و ۸۶۰ میلیون تومان زکات کفاره بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد این مبلغ برای نیازمندان همان مناطق هزینه و توزیع شده است، ادامه داد: همچین پنج مورد تعمیرات مسجد از محل زکات جمع آوری شده امسال انجام شده است.

رحیمی گفت: پرداخت ۲۷۲ مورد کمک درمانی، خرید و احداث یک واحد مسکن و همچنین ۵۴۰۰ مورد کمک معیشت از محل زکات پرداختی خیران به نیازمندان پرداخت شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم انتظار است با مشارکت کلیه اصناف و بازاریان، زکات مال التجاره بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا نیازمندان بیشتری از این امر خداپسندانه بهره مند شوند.

گفتنی است، در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر از همکاری و همراهی مؤثرین و فعالان حوزه زکات سنندج تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha