رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد
کد خبر: 4039983
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری معرفی شد

باحضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری و تعدادی از مسئولان استانی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

حوزه هنری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، عصر امروز ۱۱ اسفندماه باحضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری و تعدادی از مسئولان استانی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

محسن حسین‌میرزایی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به نقش بی‌بدیل و ارزشمند هنرمندان، اظهار کرد: نقش ارزشمند و بی‌بدیل هنرمندان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تا به امروز مشهود بوده است.

وی افزود: هنرمندان جزو گروه‌هایی هستند که اقشار مختلف مردم در هر سنینی به آن‌ها علاقه‌مندند که این هنر تأثیرگذار همان هنر متعالی، بالنده و پویا است، هنری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت انقلابی‌گری و جهاد و ترویج آموزه‌های دینی و خداباوری پیش رفته است.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه لازم است جامعه تأثیرگذار هنری توجه به نقش‌آفرینی مردم را جزو کارهای اساسی خود قرار دهند، تصریح کرد: رییس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در تمامی کارها توجه ویژه‌ای به حضور مردم داشته باشد، به این معنا اگر از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود کارهای مربوطه رونق بیش‌تری می‌گیرد، بنابراین ارزش‌گذاری و تکریم مردم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در صورتی که  خواهان پیشرفت، تعالی و ارتقای استان در تمامی زمینه‌ها هستیم باید مسئولان به این باور برسند که نماینده و مسئول همه مردم هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای کل استان، گفت: هر کجا کار جهادی، انقلابی خداباوری به همراه ولایت‌پذیری بود موفقیت نیز حاصل شد و هر جا به اندازه سر سوزن از آن عدول کردیم با شکست روبرو شدیم، بنابراین ولایت‌پذیری موجب موفقیت خواهد شد.

وی بر تکریم محرومان و مستضعفان، ایثارگران و خانواده شهدا در انجام کارها تأکید کرد و افزود: لازم است رئیس جدید حوزه هنری استان با برنامه‌ریزی اصولی، انقلابی و جهادی، کمر همت بسته و شبانه‌روز برای مردم تلاش کنند، دولت سیزدهم دولتی با کار شبانه‌روزی و جهادی است.

لزوم پاسداری از سرمایه‌های موجود در استان

در ادامه حجت‌الله شیروانی، رئیس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این سال‌ها با تمام مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تمام تلاش حوزه هنری ماندگاری تولیدات هنرمندان استان بود.

وی افزود: از ابتدای مسئولیت سه هدف ساماندهی نیروی انسانی، اخذ اعتبارات و ساخت ساختمان حوزه هنری استان را ترسیم کردم که بخشی از اهداف محقق شد؛ لازم است که از سرمایه‌های موجود در استان که هنرمندان نجیب، وطن‌دوست و ارزشمند هستند، پاسداری شود.

شیروانی بر توجه به حوزه فرهنگ و مطالعات پایداری، توجه به حوزه موسیقی و فیلم، کتاب و هنرهای تجسمی تأکید کرد و گفت: هر مجموعه‌ای که نسبت به آن بی‌توجهی صورت گیرد به هدف خود دست نخواهد یافت که در این میان لازم است در مسیر بالندگی گام برداشت.

امروزه مهم‌ترین وظیفه حوزه هنری جهاد تبیین است

در ادامه احسان قائدی، رئیس جدید حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: چهارمحال و بختیاری بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی متأسفانه در شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه مطلوبی ندارد.

وی تأکید کرد: اولویت‌بخشی به مسائل اقتصادی موجب شده زیرساخت‌هایی برای حوزه فرهنگ و هنر در استان نداشته باشیم و بیش‌تر هنرمندان برای بروز و ظهور خود، از کمترین امکانات در بخش‌های مختلف برخوردارند.

قائدی گفت: باید اولویت اصلی حوزه هنری فراهم کردن زیرساخت‌ بخش‌های فرهنگی و هنری باشد، به طوری‌که ساختمان مناسبی برای حوزه هنری استان وجود ندارد، از طرفی این نهاد باید پاتوقی برای هنرمندان به همراه مکان مناسب باشد.

وی با تأکید بر اینکه سند چشم‌انداز حوزه هنری باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، اضافه کرد: سال آینده در کمتر از یک سال، از سند و نقشه تحول در حوزه هنری استان رونمایی خواهیم کرد و با این اقدام این سند جزو اسناد بالادستی استان قرار می‌گیرد.

رئیس جدید حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولیدات حوزه هنری بر اصول مردمی بودن، زیست‌بوم و تولیدات مسئله‌محور استوار خواهد بود، بیان کرد: تلاش ما توجه به مسائل استان بوده و امروز مهم‌ترین وظیفه حوزه هنری جهاد تبیین است.

انتهای پیام
captcha