فعالیت ۵۸ باب کتابخانه عمومی در لرستان
کد خبر: 4040321
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

فعالیت ۵۸ باب کتابخانه عمومی در لرستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به فعالیت ۵۸ باب کتابخانه عمومی در لرستان، گفت: از این تعداد ۳۸ باب کتابخانه نهادی و ۲۰ باب کتابخانه مشارکتی است.

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستانفرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: استان لرستان در حال حاضر دارای ۵۸ باب کتابخانه عمومی است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۸ باب کتابخانه نهادی و ۲۰ باب کتابخانه مشارکتی است، افزود: از این تعداد ۳۸ باب کتابخانه نهادی، ۳۰ باب کتابخانه شهری و ۸ باب کتابخانه در روستاها فعالیت می‌کند.

طهماسبی ادامه داد: ۱۲ پروژه احداث کتابخانه عمومی با مجموع زیربنای ۱۷ هزار و۳۷۷ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۹۵ درصدی در حال ساخت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: برای احداث این پروژه‌ها تاکنون اعتباری حدود ۴۲ میلیارد تومان هزینه شده است و ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل نیاز است.

طهماسبی با بیان اینکه از مجموع ۱۲ پروژه در دست احداث کتابخانه‌های عمومی لرستان تعداد ۱۱ پروژه شهری و یک پروژه روستایی است، اظهار کرد: چهار پروژه پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد، ۶ پروژه پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و دو پروژه نیز پیشرفت فیزیکی زیر ۵۰ درصد دارد.

انتهای پیام
captcha