اهدای ۱۳ هزار جلد به کتابخانه‌های عمومی کردستان
کد خبر: 4040366
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

اهدای ۱۳ هزار جلد به کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اهدای 13 هزار جلد کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

اهدای کتاب به کتابخانه عمومی کردستان

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 52 باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان فعال هستند.

وی افزود: هم‌اکنون بالغ بر 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است که علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان بیان کرد: 3 هزار جلد کتاب از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه‌های عمومی، به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی پس از تأیید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد، ادامه داد: کتاب‌های اهدایی دارای موضوعات متنوع و مختلف است که می‌تواند به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی کمک کند.

مخدومی با اشاره به اینکه کتابخانه ملی تا پیش از این در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرده است، گفت: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تأیید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر کتاب‌های اهدایی توسط کتابخانه ملی، تعداد 13 هزار جلد کتاب دیگر توسط اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی، انتشارات قلم چی، خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان سنندج بوده است، افزود: شهرستان‌های سروآباد، بیجار، سقز، قروه، مریوان، بانه، دیواندره، دهگلان و کامیاران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در جامعه، یادآور شد: طرح «اهدای کتاب، اهدایی آگاهی» با هدف غنی سازی منابع کتابخانه ای توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha