دفاع مقدس در قاب راهیان‌نور برای نسل جوان بازخوانی شود
کد خبر: 4040404
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

دفاع مقدس در قاب راهیان‌نور برای نسل جوان بازخوانی شود

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اهمیت بازدید دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس را با راهیان‌نور برای نسل آینده بازخوانی کنیم.

راهیان‌نور

به گزارش ایکنا از البرز، علی حجرگشت، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش البرز، شنبه، 14 اسفند در مراسم افتتاحیه اردوی راهیان‌نور مجازی استان البرز که در مدرسه دخترانه شهید غلامی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج برگزار شد، اظهار کرد: نام و یاد شهدای دفاع مقدس که جزو عزیزترین و مظلومترین شهدا هستند را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مناسبت‌ها بسیار گرانقدر هستند که یکی از آنها ایام دفاع مقدس است، افزود: شهدای گرانقدر برای خاک و ناموس ایران شهید شدند. دفاع مقدس به ما یادآوری می‌کند که آن دوران را از یاد نبریم که چه اتفاقاتی برای کشور رخ داده است و چه کسانی دفاع کردند که این مهم را می‌توان با راهیان‌نور به دانش‌آموزان، جوانان و همچنین آیندگان نشان داد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهیان‌نور اشاره کرد و یادآورشد: باید حماسه‌های دفاع مقدس را به نسل آینده بازگو کنیم تا دشمن آن را طبق سلیقه و سبک خود تعریف نکنند. دفاع مقدس سرشار از حماسه‌آفرینی است، با جانفشانی شهدا و ایثار رزمندگان حتی یک وجب از خاک مملکت به دست دشمنان نیفتاد.

وی تصریح کرد: جنگ تنفرآمیز است و هرجا حرف از جنگ می‌شود، نگاه خوبی وجود ندارد و ما خسارت‌بار بودن جنگ را در کشورهای یمن، افغانستان و عراق دیدیم. جنگ تحمیلی ایران با عراق از آنجا مقدس است که ما شروع‌کننده جنگ نبودیم و فقط در مقابل دشمنان دفاع کردیم. این جانفشانی نباید از یاد و خاطره‌ها برود و باید در ذهن تاریخ بماند.

انتهای پیام
captcha