اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در کردستان
کد خبر: 4041126
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای طرح «کتابخانه‌گردی» به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در سطح استان خبر داد.

محمد مخدومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح «کتابخانه‌گردی» در روزهای 17، 18 و 19 اسفندماه در سطح کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در کتابخانه‌های تازه تأسیس برگزار می‌شود، افزود: در این راستا کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (دامت برکاته) شهرستان سنندج و کتابخانه عمومی شهید صالحیان روستای میرده سقز آماده بازدید علاقمندان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: بر این اساس از مسئولان، فرهنگیان، نویسندگان، هنرمندان و عموم مردم دعوت به عمل می‌آید که با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی مذکور از این مکان‌های فرهنگی بازدید کنند.

وی ادامه داد: عضویت رایگان، آشنایی با بخش‌های مختلف کتابخانه، آشنایی با برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد و بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع برخی از مزایای کتابخانه‌گردی برای علاقمندان است.

مخدومی با اشاره به اینکه در روز سه‌شنبه 17 اسفند علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری در کتابخانه‌های عمومی به صورت رایگان عضو شوند، افزود: علاقه‌مندان برای عضویت رایگان غیرحضوری باید ابتدا به نشانی https://www.samanpl.ir مراجعه کنند و پس از انتخاب کتابخانه موردنظر، کد تخفیف عضویت را دریافت کنند.

وی بیان کرد: برای دریافت کد تخفیف، درج کد ملی و شماره تماس در سامانه ضروری است و در صورتی که متقاضی در کتابخانه‌های عمومی عضو نباشد کد تخفیف برای او پیامک خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه متقاضی پس از انجام این مراحل می‌تواند در مهلت مشخص شده به کتابخانه مراجعه کرده و از تخفیف مورد نظر استفاده کند، افزود: استفاده از کد تخفیف به دو صورت حضوری و غیرحضوری خواهد بود و در صورت مراجعه حضوری این مراحل توسط کتابدار انجام می‌شود و کد تخفیف به شماره همراه فرد مراجعه‌کننده ارسال می‌شود.

وی گفت: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی که به صورت غیرحضوری کد عضویت رایگان را دریافت می‌کنند می‌توانند برای تکمیل نهایی ثبت‌نام تا پایان سال جاری به کتابخانه عمومی موردنظر خود مراجعه کنند.

مخدومی با اعلام اینکه طرح بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی نیز در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اجرا می‌شود، یادآور شد: بر این اساس اعضایی که منابع امانی خود را در تاریخ‌های 11 اسفند لغایت 28 اسفند ۱۴۰۰ به کتابخانه‌ها عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha