راه‌اندازی چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در شهرکرد
کد خبر: 4041757
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

راه‌اندازی چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در شهرکرد

همزمان با هجدهمین سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری، چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای استان در شهرکرد راه‌اندازی شد.

افتتاح پیشخان کتاب در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، چهارمین پیشخان خدمات کتابخانه‌ای استان روز گذشته 17 اسفندماه با حضور احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ محمدرضا بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد؛ سرهنگ علی اصغر مهری، معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان و جمعی از مردم و مسئولان در محله مهدیه شهرکرد افتتاح شد.

احمد فرهادی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در آیین بهره‌برداری از پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در مهدیه شهرکرد گفت: برای تهیه و تجهیز این پیشخان‌ اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده و تلاش شده است با تأمین کانکس و اجرای طرح ابتکاری پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در محله‌های کمتر برخوردار و همچنین تعدادی از روستاهای استان، زمینه لازم برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به کتاب از خدمات این حوزه فرهنگی فراهم شود.

وی به تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخان‌ها اشاره و تصریح کرد: کتابخانه معین پیشخانِ مهدیه، کتابخانه امیرکبیر شهرکرد است که ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، به طور متناوب نیازهای مطالعاتی مراجعان را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی و پیشخان‌های خدمات کتابخانه‌ای دیگر محدود به امانت کتاب نیست، یادآور شد: برپایی محافل ادبی و هنری، برگزاری جلسات مشاوره‌ای، فعال کردن بخش کودک همراه با قصه‌گویی و مهارت‌افزایی و همچنین پشتیبانی از کانون‌های قرآن و عترت از جمله برنامه‌هایی است که برای بهره‌مندی هر چه بیشتر مراجعان از خدمات فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و پیشخان‌ها در نظر گرفته شده است.

فرهادی سیاست اصلی اداره‌کل کتابخانه‌ها را تسهیل دسترسی عموم به کتاب بیان کرد و اظهار داشت: استقبال مطلوب از طرح ابتکاری پیشخان خدمات کتابخانه ای در استان موجب شده است تا توسعه آن به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهرها در دستور کار قرار گیرد و به زودی با تأمین اعتبارت موردنیاز و شناسایی مناطق جدید و جانمایی مناسب، تعداد بیشتری از این مراکز فرهنگی در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این مراسم سرهنگ علی‌اصغر مهری، معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان ضمن ابراز خرسندگی از اجرای طرح پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در محله مهدیه شهرکرد جهت برگزاری کلاس‌های مشاوره و برنامه‌های متنوع آموزشی رایگان در این پیشخان اعلام آمادگی کرد.

در ادامه، محمدرضا بیاتی، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد ضمن تبریک سالگرد تأسیس نهاد کتابخانه‌ها، گفت: تلاش می‌کنیم در راستای درخواست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی نخستین کتابخانه سیار شهری را با کمک شهرداری شهرکرد برای تسهیل امکان دسترسی مردم به امکانات کتابخانه‌ای فراهم آوریم.

در حال حاضر، 56 باب کتابخانه و چهار پیشخان خدمات کتابخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، آمار اعضایی که حداقل یک‌بار به عضویت این مراکز فرهنگی درآمده‌اند‌، افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است.

انتهای پیام
captcha