جوانان گره‌گشای بسیاری از مشکلات هستند
کد خبر: 4042811
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
استاندار سیستان و بلوچستان:

جوانان گره‌گشای بسیاری از مشکلات هستند

حسین‌ مدرس خیابانی گفت: سیستان و بلوچستان دارای جوانان با استعدادی است که اگر حمایت شوند گره‌گشای بسیاری از مشکلات استان خواهند بود.

 حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌و‌بلوچستان در همایش بزرگ «جوان و انتظار» که  روز گذشته، 22 اسفندماه در مجتمع آموزشی حیات طیبه زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: انرژی و نشاط، امید و حرکت و خلاقیت، ابتکار و تحول آفرینی مهمترین ویژگی‌های جوانان است.

­وی ادامه داد: هر جا کار نشدنی وجود داشته باشد، قطعاً حضور جوانان راهگشا خواهد بود.

­استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه حل مسائل و مشکلات سیستان‌وبلوچستان در گرو حل مشکل اشتغال، است، گفت: علی رغم همه توانمندی‌های موجود در جوانان استان، زمینه ایجاد کسب و کار و فعالیت برای آنان محدود است.

مدرس خیابانی ادامه داد: به همین دلیل همه ادارات، ارگان‌ها و شرکت‌ها را ملزم به داشتن مشاور جوانان کرده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت جوانان مشکلات را حل کنیم.

­وی ادامه داد: هدف همه هجمه‌های گسترده دشمنان از بین بردن امید در میان جوانان و سوق دادن ذهنیت آنان به سمت کارهای انجام نشده و کمبودها و نارسایی‌ها است. 

­مدرس خیابانی افزود: ما نیز نباید در این زمینه موضع انفعالی داشته باشیم بلکه باید با تولید محتوای مناسب در فضای مجازی به تبیین دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی بپردازیم. جوانان هم باید امید داشته باشند و هم برای جامعه امیدآفرینی کنند.

­استاندار سیستان‌و‌بلوچستان با تأکید بر مهارت و مهارت‌آموزی، گفت: در هر برنامه‌ای که برای توسعه استان طراحی شود، ابزار آن نیروی انسانی است و به همین دلیل باید به موضوع علم و دانش و کسب فناوری های روز توجه ویژه‌ای شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: اگر بزرگترین معادن و ذخایر و منابع را در اختیار داشته باشیم اما علم و فناوری استفاده از آن را نداشته باشیم بی‌فایده است به همین دلیل باید در آموزش و پرورش بر تعلیم و علم آموزی صحیح و اصولی دانش آموزان بسیار تأکید و توجه شود.

انتهای پیام
captcha