حراست و حفاظت از جامعه مانع بروز خسارت‌های جبران ناپذیر می‌شود
کد خبر: 4043769
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

حراست و حفاظت از جامعه مانع بروز خسارت‌های جبران ناپذیر می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه با حراست و حفاظت از خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری می‌شود، گفت: کار نیروی انتظامی تعبیری از امر به معروف و نهی از منکر است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ۲۶ اسفندماه در دیدار با فرمانده و جمعی از مدیران حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی استان ضمن تبریک فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) اظهار کرد: جهان در نظام تکوین و تشریع همچنین در علم و صنعت متکی به قانون است، مسائل بشری، سیاسی و مدیریتی نیز از این مورد استثناء نیست لذا قانون ناموس خلقت و مقدس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آن جامعه، خانواده و شخصی موفق خواهد بود که خودش را بر اساس قانون صحیح تنظیم کند، افزود: یک کشور نیز به این گونه است، از جایی که نَفس بشر دشمن اصلی خودش است، آدمی یک حالتی دارد که می خواهد موانع را از پیش راه بردارد و مطابق میلش عمل کند که این بدترین آفت برای خودسازی و جامعه سازی است لذا هر جا خرابی هست رمز آن قانون‌شکنی است.

وی با اشاره به جایگاه نیروهای نظارتی، ادامه داد: در برخی از دولت هایی که آمدند به میزانی که نظارت ها ضعیف بوده جامعه ما آسیب دیده و بالعکس هرکجا که قوی بوده آسیب کمتری دارد.

عبادی بیان کرد: هرکجا قانون بهم خورد آن تشکیلات بهم می خورد، در مسائل فیزیکی، سیاسی و اقتصادی همین گونه است، گاهی برخی در همان پوشش اطوار در می آورند، مردم مجنون نیستند اما نظارت باید باشد، مردم نیاز به نظارت و حفاظت دارند، در روز چهارشنبه سوری دشمنان آدم های نادان را وارد میدان می کنند و امنیت را از مردم و خود می گیرند.

امام جمعه بیرجند افزود: برخی افراد در چهارشنبه سوری بر سر خود بلا می آورند و دیگران نیز از دست آنها امنیت ندارند به طوری که بسیاری از افرادی که به بیمارستان می روند از عابرین پیاده هستند.

وی ادامه داد: در مسائل رانندگی نیز کسی که گواهینامه رانندگی می گیرد هم علم رانندگی را فرا می گیرد و هم مهارت آن را اما مشکل کجاست که ده ها هزار تصادف آن هم غالبا افراد جوانی هستند که در عمر مفید خود زندگی می کنند رخ می دهد؟ در زمستان سرد، یا در عید نوروز که همه خانواده ها علاقه دارند دور هم باشند اما این نیروهای نظامی و امدادی دور از خانواده باید در کوه ها و دشت های مختلف آماده باش باشند تا امنیت را فراهم کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شرع مقدس به عنوان اوجب واجبات در دین امر به معروف و نهی از منکر تشریع شده است که معنی همین نظارت است.

عبادی با بیان اینکه کار نیروی انتظامی تعبیری از امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: در مسائل پیچیده یک آدم گول می خورد و برای خودش و مردم دردسر با هزینه های بالا ایجاد می کند اما با حفاظت می توان جلوی آن را گرفت، سالم نگهداشتن جامعه خیلی کار با ارزشی است چراکه با کمترین هزینه خطرهای بالقوه با هزینه های سخت و شدید جلوگیری می شود که این وظیفه شما است.

وی با تأکید بر اینکه بر همه کارها نظارت لازم است، تصریح کرد: اما حفاظت از مردم بسیار با ارزش‌تر است چرا که اگر رها شود بدترین مشکلات برای مردم به وجود می آید، به اسم شغل در آن مشغول خدمت هستید در حالی که از بالاترین عبادات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: حراست های ادارات اگر کارشان را درست انجام دهند خیلی کمک کننده به رفع مشکلات است اما سهل انگاری در این نوع کارها هم به جامعه ضرر می زند و هم به مسئول در هر اداره که خدمت می کند چون اگر مدیری که برای اولین بار دچار خطا شده است اگر حراست به او تذکری دهد هم مردم و هم مدیر حفظ می شود چرا که سرمایه اصلی مردم مدیران هستند، زمان زیادی طول می کشد تا یک مدیر پرورش پیدا می کند اما وقتی نظارت ها ضعیف می شود به مردم و مدیران ضربه می خورد.

وی بیان کرد: تشکیلات باید طبق قانون به نتیجه اصلی آن که ساخت انسان است برسد، انسان در یک نظام الهی می تواند ارزشمند شود و الا انسان می تواند یک درنده باشد و می بینید که غربی ها با انسان ها چه می کنند.

 

انتهای پیام
captcha