کارناوال «جشن جهانی نوروز» به مقصد نهایی خود رسید
کد خبر: 4043779
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸

کارناوال «جشن جهانی نوروز» به مقصد نهایی خود رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: کارناوال «جشن جهانی نوروز» امروز 26 اسفندماه به سنندج، مقصد نهایی خود در محور گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور رسید.

کارناوال «جشن جهانی نوروز» در سنندج

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: «جشن جهانی نوروز» 23 اسفندماه در قالب یک کاروانال از تهران با حضور جمعی از مسئولان کشوری آغاز و پس از آن با حضور در استان‌های همدان و کرمانشاه، با حضور سفرا و مهمانانی از 12 کشور به مقصد نهایی خود در سنندج رسید.

وی افزود: این کارناوال با حضور نماینده یونسکو در ایران و مهمانانی از 12 کشور، مسئولان ارشد استانی و همچنین گروه‌های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی، از پارک دیدگاه آغاز و در پیاده‎راه فردوسی سنندج در حال اجرای برنامه‌های متنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان با بیان اینکه این کارناوال پس از آن در خانه کُرد و موزه سنندج حضور پیدا می‌کند، بیان کرد: در نهایت جشن جهانی نوروز در سالن 6 هزاری نفری 22 گولان سنندج، به‌صورت رسمی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد: این جشن با هدف خلق نوروزی شاد و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری غرب کشور در عرصه ملی و بین المللی به مسافران و گردشگران در سنندج در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha