پایتخت نوروز جهان میزبان جشن سال‌نو می‌شود
کد خبر: 4044358
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

پایتخت نوروز جهان میزبان جشن سال‌نو می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: سنندج پایتخت نوروز جهان درآستانه سال‌نو میزبان جشن شب نوروز می‌شود.

برگزاری مراسم جشن نوروز

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه سنندج پایتخت نوروز جهان در آستانه سال‌نو میزبان جشن شب نوروز می‌شود، اظهار کرد: این جشن با شکوه، شاد و مفرح با حضور هنرمندان نامدار کردستان و مسافران و گردشگران داخل و خارج از کشور، در ورزشگاه 15 هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای موسیقی شاد و فولکلور، اجرای هه‌لپرکی توسط 5 گروه 15 نفره، اجرای سوارانه و روشن کردن آتش از برنامه‌های این جشن باشکوه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: این جشن امروز یک‍شنبه 29 اسفندماه به همت شهرداری سنندج و با همکاری استانداری کردستان و ادارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ورزش و جوانان، هلال احمر، آموزش و پرورش، سپاه، انتظامی و دستگاه‌های دیگر ساعت 14 در سنندج برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: در 26 اسفند ماه سال‌جاری نیز آیین جشن جهانی نوروز در قالب کاروانی متشکل از پیک‌های نوروزی اقوام ایرانی با حضور دبیر‌کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، سفرا و مهمانانی از 12 کشور با استقبال گسترده مردم و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع در سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha