تشریح عملکرد فعالیت‌های ۱۴۰۰ ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول
کد خبر: 4044889
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

تشریح عملکرد فعالیت‌های ۱۴۰۰ ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول اهم فعالیتهای نماز شهرستان را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.

محمد رضا علمشاهی دبیر ستاداقامه نماز علی آباد کتول

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان گلستان، محمدرضا علمشاهی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول در گفتگو با روابط عمومی، ضمن تشریح فعالیتهای نماز شهرستان گفت: فعالیت‌های ستاد اقامه نماز علی آباد کتول با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سال ۱۴٠٠ با همکاری شورای اقامه نماز و مدیران دستگاه‌های اجرائی، فرهنگی، دانشگاه‌های منطقه به ویژه شورای شهر و شهرداری علی آبادکتول و هیات امنای مساجد انجام شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول گفت: تشکیل جلسات شورای اقامه نماز به صورت فصلی با ۱۲ مصوبه از جمله بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و برگزاری اجلاس نماز شهرستانی، اهتمام ورزیدن به پخش اذان در ادارات و نهادها انجام شده است.

علمشاهی افزود: اقامه نماز اول وقت در جلسات رابطین اقامه نماز ادارات و دستگاه‌های اجرائی و معرفی امام جماعت دانشکده و جهاد کشاورزی و تامین اجتماعی، پیگیری امور مسجد بین راهی در شهرک صنعتی و آماده سازی مسجد تا ۸۰% رسیدگی به مشکل نمازخانه ها، سرویس بهداشتی، آب شرب پارک‌های منطقه با همکاری شهرداری و بخشداری های منطقه از جمله مصوبات جلسات شورای اقامه نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان علی آباد کتول در ادامه بیان کرد: بازدید از مساجد و نمازخانه‌های منطقه و آماده‌سازی آن جهت رفاه حال زائرین، مسافرین، با شرایط دستورالعمل‌های بهداشتی و نشست با روحانیون طرح امین و هجرت و برگزاری اجلاسیه نماز و قرآن با مشارکت آموزش و پرورش در تالار بوستان در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

علمشاهی بیان کرد: ۶۰ مورد اهدای قرآن، کتاب، سجاده، مهر نماز، کیف مدرسه و ساعت از مواردی است که در راستای تشویق دانش آموزان به نماز با همکاری ادارات شهرستان انجام شد.

علمشاهی در خصوص اطلاع رسانی در فضای مجازی و نشر فرهنگ نماز در شبکه‌های اجتماعی گفت: نشر پیام‌های مختلف با عنوان پیام رسان فرهنگ نماز باشیم از جمله مطالبی است که به طور فعال در فضای مجازی تا این لحظه منتشر شده و ۲۵۰ مورد اعم از احادیث، تصویر نماز و .. در دست نشر می‌باشد.

وی افزود: نشست جلسات کارگروه با افراد فرهیختگان، حضور فعال در جلسات شهرستانی اعم از شورای اداری، شورای فرهنگی و مناسبتهای مرتبط به نماز در دستور کار این شهرستان است.

برگزاری نماز جماعت در روزهای روزهای دوشنبه هر هفته در مدارس با حضور امام جمعه شهرستان و اعضای شورای اقامه نماز و یا یکی از علما با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و معاونت پرورشی، توصیه به دستگاه‌های اجرایی نسبت به درج فعالیتهای امور نماز خود در سایت سامانه سجاده و بهره‌گیری از آن در ارزشیابی سالانه از دیگر فعالیتهای این شهرستان است.

انتهای پیام
captcha