رشد بیش از 15 برابری اقامت گردشگران نوروزی در کردستان
کد خبر: 4046466
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲

رشد بیش از 15 برابری اقامت گردشگران نوروزی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از افزایش 15 برابری اقامت مسافران و گردشگران نوروزی، در بازه زمانی 26 اسفندماه تا 13 فروردین‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

هتل زریوار مریوان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 14 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی قابل انتظار افزایش گردشگران ورودی به کردستان و آمادگی لازم تمام دستگاه‌ها در این ایام، شاهد استقبال قابل توجه مسافران و گردشگران برای اقامت در این استان بودیم.

وی افزود: در بازه‌ زمانی اعلام شده، تعداد 353 هزار و 392 نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دیگر مراکز اقامتی دارای مجوز اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از 15 برابری داشته است، بیان کرد: شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه، سنندج و سقز به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

وی افزود: از مجموع بازدید‌های نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده 10 مورد تشویق، 18مورد تذکر ،هفت مورد پلمب و چهار مورد اخطار کتبی صادر شده است.

گویلیان در پایان یادآور شد: با توجه به رشد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی، امیدواریم همچنان شاهد توسعه و رونق این صنعت در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha