علمای اهل سنت گلستان حادثه حرم مطهر رضوی را محکوم کردند
کد خبر: 4047471
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
با تأکید بر حفظ و تقویت وحدت؛

علمای اهل سنت گلستان حادثه حرم مطهر رضوی را محکوم کردند

علمای اهل سنت استان گلستان در پیام‌های جداگانه حادثه اخیر در حرم مطهر رضوی را به شدت محکوم و بر حفظ و تقویت وحدت تأکید کردند.

حادثه تروریستی در حرم رضوی

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ استان گلستان ضمن محکوم کردن حادثه اخیر در حرم مطهر رضوی گفت: بی شک هدف دشمنان اسلام ضربه زدن اتحاد و انسجام اسلامی است باید قدر وحدت را بدانیم و نگذاریم دشمنان با هر وسیله‌ای به وحدت اسلامی که نعمت بزرگ در میان امت اسلامی است خدشه وارد کنند.

آخوند خوجملی، دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت، ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: امروز دشمنان برای ایجاد دودستگی و اختلاف افکنی، دست به هرکاری در هر مکانی می‌زنند و این نشانه ضعف و درماندگی آن‌ها است.

وی با ذکر این مطلب که اماکن مذهبی و مسجد و حرم اهل بیت(ع) محل همدلی، اتحاد و همبستگی همه مومنان و مسلمانان است، افزود: هدف آن‌ها ضربه زدن و هجمه وارد کردن به اماکن مقدسی است که در آن قرآن می‌خوانیم، دعا می‌کنیم و به آن ایمان داریم.

امام جمعه نگین شهر تصریح کرد: دشمن و مزدوران با این گونه حرکت‌ها می‌خواهند اماکن مقدس و عالمان دین را مورد هجمه و اختلاف قرار بدهند تا اعتبار و جایگاه با ارزش آن‌ها را کم رنگ کرده و زیر سوال ببرند.

آخوند خوجملی گفت: در حالی که دشمن با این گونه اقدام‌ها نقش علما را پر رنگ‌تر از گذشته می‌کند و هم جایگاه والای مساجد و هم حرم مطهر امام رضا(ع) را بیش از پیش پر رنگ کرده است. قطعا نیت دشمن با اینگونه کار‌ها برای برهم زدن وحدت و همدلی است و ما باید هوشیار باشیم.

آخوند اونق، مشاور علمی و آموزشی شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور نیز ضمن محکوم کردن اتفاقات غیرانسانی اخیر و به شهادت رساندن علمای دین در مسجد و حرم رضوی گفت: این حادثه غمناک و به دور انسانیت، قلب اسلام و مسلمین را جریحه دار کرد.اهل سنت گلستان حادثه حرم مطهر رضوی را محکوم کردند.

وی با تاکید براینکه، مردم فریب هجمه‌های رسانه‌ای دشمن را نخورند، افزود: ترفند امروز دشمن منحرف کردن ذهن‌های جوانان و خانواده‌هاست تا بتوانند از این طریق به اهداف شوم خود که همان اختلاف افکنی و برهم زدن اتحاد و همدلی و دور کردن دل‌های مومنین از یکدیگر است، برسند.

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه، مسجد نه فقط محفل عبادت و مجلس انس و عاشقی، که پایگاه فرهنگ و انسان‌سازی است، اظهار کرد: مساجد مکان همدلی، محبت، تقربه به خداوند متعال و پایگاه انسان‌سازی، ولی مزدوران و از خدا بی خبران در مکان امن حرم و مسجد روحانیون و عالمان معزز ما را به شهادت رساندند. از خداوند متعال برای آن مرحومان غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

آخوند کرامتی‌فر، کارشناس علوم دینی نیز تأکید کرد: هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیر مسلمان به شدت محکوم است. اهل سنت گلستان حادثه حرم مطهر رضوی را محکوم کردند.

وی ادامه داد: از دستگاه قضا می‌خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آن‌ها را برهم ‏می زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند.

آخوند عبدالجلیل فرهمند، کارشناس فرق و مذاهب نیز ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: حرم رضوی مکانی امن برای وحدت، انسجام و همدلی مذاهب اسلامی است و کسانی که در این حرم مطهر دست به حرکت‌های جنایتکارانه و تروریستی می‌زنند منتهای شقاوت را نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در حرم می‌خواهند به خدا تقرب پیدا کرده و متصل شوند، اظهار کرد: شروری که افراد متدین را به شهادت می‌رساند از انسانیت بویی نبرده و مصداق ترور است چرا که وقتی که جاهلان و مستکبران در ماه مبارک رمضان، شور و شعف مسلمانان را در حرم نمی‌توانند مشاهده کنند دست به این کار می‌زنند که امنیت را از بین ببرند.

وی افزود: وقتی مسلمانی خود را در حرم امن قرار می‌دهد از دنیا خارج می‌شود و به خدا نزدیک می‌شود و این خشونت‌هایی را که مستکبران در حرم انجام می‌دهند می‌خواهند امنیت را از مسلمانان بگیرند، اما برای کفار و منافقین ترور کار جدیدی نیست.

آخوند فرهمند با اشاره به اینکه وقتی منافقان و دشمنان نمی‌توانند تفرقه ایجاد کنند دست به ایجاد ناامنی و چنین اقداماتی شنیعی می‌زنند، ابراز کرد: بدخواهان و دشمنان چشم دیدن امنیت، آرامش و اتحاد و همدلی مسلمانان فرق و مذاهب کشورمان را ندارند و به همین جهت برای از بین بردن وحدت و ایجاد تفرقه بین مسلمانان نقشه‌های شومی می‌کشند.

وی گفت: وقتی طلبه‌ای را که برای جهاد تبلیغ در حرم نشسته را ترور می‌کنند نهایت بی شرمی یک بشر را نشان می‌دهد و ما این حرکت را محکوم می‌کنیم، دشمنان نیز بدانند با به شهادت رساندن این افراد نمی‌توانند ریشه اسلام و سنت را از ایران اسلامی بگیرند.

انتهای پیام
captcha