معرفی نفرات برتر جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4048446
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

معرفی نفرات برتر جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی

برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان‌شرقی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار معرفی و تجلیل شدند.

جشنواره کتابخوانی رضوی، آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی عصر روز یک‌شنبه، 21 فروردین‌ماه با حضور تراب محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی و تجلیل شدند.

تراب محمدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی در این مراسم، گفت: کتابخوانی باید موجب ارتقای فرهنگ عمومی شود.

وی با تأکید بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، افزود: برای تحقق این مهم باید میزان ضریب نفوذ کتاب و مطالعه در استان ارزیابی و بر اساس آن در حوزه توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی برنامه‌ریزی هدفمند و مؤثر صورت گیرد.

محمدی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی مغتنم برای تبیین معارف اسلامی به‌ویژه سیره و سنن ائمه اطهار(ع) بخصوص امام رضا(ع) دانست.

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، مهم‌ترین هدف برگزاری این جشنواره را فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) بیان کرد.

وی گفت: در یازدهمین دوره این جشنواره در کنار رشته‌های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهار گزینه‌ای و داستانک نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام
captcha