تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4048508
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته هنر انقلاب در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری ۲۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب در سطح این استان خبر داد.

شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، ۲۱ فروردین‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری سه نمایشگاه عکس و تجسمی در مساجد، نمایشگاه در شهرستان‌های کهگیلویه و لنده، شب شعر قدر و رونمایی از تولیدات تصویری حوزه هنری در هفته هنر انقلاب برگزار شده و از کتاب بوی تند خردل، آخرین تولید ادبیات پایداری این مرکز، نیز رونمایی می‌شود.

وی افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان استان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: جشن هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان برتر استان در سال گذشته نیز برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد از افتخارآفرینی ۲۸ نفر از هنرمند این استان در سال گذشته در رشته‌های مختلف ملی و بین‌المللی طی هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۰ هنرمندان استان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی در رشته‌های عکس، فیلم، گرافیک، شعر، داستان، تئاتر و... درخشیدند.

اسلامی با بیان اینکه در سال گذشته در بخش فیلم، سه فیلم کوتاه داستانی با عنوان ارثی، جهانگیر، و بادرنج بویه توسط حوزه تولید شد، تصریح کرد: پنج فیلم مستند نیز با موضوع فرهنگ عشایر، زن عشایر، خون بس، لبنان و پاییزان در استان کهگیلویه‌وبویراحمد تولید شد.

وی ادامه داد: همچنین تولید نماهنگ قاب عکس با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، یک اثر موشن گرافیک با عنوان کهگیلویه‌وبویراحمد سرزمین حماسه‌ها، نیز از دیگر تولیدات تصویری این مرکز بود که در فضای مجازی پخش شد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین از حضور چندین نمایش استان در جشنواره‌های کشوری و بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: این نمایش‌ها در جشنواره ملی تئاتر فجر حضور داشتند و همچنین نمایش سرگذشت نابهنگام عنوان نخست جشنواره تئاتر مرصاد را کسب کرد و سه نمایش خیابانی با موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های اجتماعی، نفی نزاع و خشونت در شهرهای مختلف تولید شد.

اسلامی همچنین از تولید ۱٠ قطعه سرود و موسیقی در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: اغلب آثار موسیقی تولید شده از جمله علمدار، شهید سلیمانی، شهید، درد زمستانی در بستر فضای مجازی منتشر شده است.

وی همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تجسمی را از دیگر اقدامات انجام شده سال گذشته عنوان و ابراز کرد: کتاب «در امتداد من» مجموعه پوسترهای احمد وجدان نژاد از جمله آثار چاپ شده در حوزه هنرهای تجسمی طی سال گذشته بود.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه‌وبویراحمد از تدوین نهایی ۱۰ اثر تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری در این مرکز خبر داد و بیان کرد: بخشی از این آثار پس از صدور مجوز، چاپ و منتشر می‌شوند. همچنین یک کتاب در زمینه ادبیات پایداری چاپ کرده‌ایم.

اسلامی افزود: نقشه تحول حوزه هنری استان، پس از هشت ماه کار کارشناسی، تدوین و تأیید شد و محور فعالیت‌های حوزه هنری طی سه سال آینده این سند است. استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این خصوص بین استان‌ها جز ۱۰ استان اول کشور بوده است.این نقشه بر مبنای سند زیست بوم و ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی استان تدوین شده و تمرکز موضوعی بر فرهنگ عشایری با تأکید بر روحیه حماسی است.

انتهای پیام
captcha